Ana SayfaAlgoritma ve ProgramlamaAlgoritma ve Programlama

Algoritma ve Programlama

Arkadaşlar merhabalar, ilk dersimiz algoritma ve programlama, konuyu daha iyi anlamak için sizlere algoritma ve programlama ile ilgili örnekler göstereceğim. Dersin başlangıç yazısında da belirttiğim gibi kendimi daha iyi ifade edebiliceğimi düşündüğümden ve okulda da dersi İngilizce gördüğümden sizlere aynı şekilde paylaşımda bulunacağım. Herhangi bir konuda takıldığınız takdirde yorum kısmında dile getirirseniz en kısa süre içerisinde dönüş sağlamaya çalışabilirim.

Algoritma ve Programlama

# Preliminaries

1- Editor for deleloping a computer #SW
2- A compiler ( A c++ Compiler )

# Programming

It’s a mothod of commanding a computer to solve a problem or to perferm job.

  • If you have a problem, you need a algorithm for fix it.
  • A solution to problem to be solved called an algoritm.
  • An algoritm is expressed in obstract terms.
  • These obstract terms must be declared in a language understood by a computer.
  • The only language understood by a computer is its own.

#İmportant Points;

  • Programs expressed in the machine are said to be executable.
  • A machine language is for to cryptic ( it’s not human friendly )
  • A further abstraction of machine is the assembly language.

#For Example

mov $r1, $r2, $r0
add $t1, $s1, $s2

# High Level Languages

Such as C++, Fortron, Cobal, C#.net, Java etc. Provide a much more convenient natation by implementing algoritms.

# İmportant Point

A program written in HLL is tranlated to assembly language bu a translator called compiler.

C++ Program —> C++ Native Compiler —> Object Code —> Linker —> Executable

# A Simple C++ Program

#include <iostream>
int main ()  // this is a function called main.
{ // Start a function
cout << “Hello World”; // Cout: Command to print text on the screen and  this is also called a statement.
}

If you wanna use some math terms on your program ;
#include <math>  // math is preprocessor directive.
int main ()
{
double x=sin(22.5);
}

Arkadaşlar #include ile başlayan alanlarımız, kod içerisinde kullanıcağımız kütüphanelerimizi belirler. < > içini math diye doldurursanız programınıza bir kaç işlem yaptıracaksınız, < iostream > diye doldurursanız bilgisayar bunları ekrana yazdırma işlemleri uygulayacaksınız olarak algılar.

Bir program içerisinde birden fazla kütüphaneye ihtiyacınız olabileceği için alt alta bir çok #include < iostream> #include < math >  gibi terimler olabilir.

int main () ‘i bizim programımız içerisinde oluşturduğumuz bir sayfa gibi düşünebilirsiniz ve ” { ” bu işaret ile sayfamızın en üstünde imlecimiz çıkıyor yani bilgisayar yazmamızı bekliyor.

Sonrasında, bir altına cout<<“Muhendis Beyinler”<<endl; yazıyoruz.

Cout: programdan yazıların çıkışını sağlayan terimdir. Yazmak istediğimiz yazı ile arasına <<” girer ve yazimiz bittikten sonra yine aynı şekilde ” ile kapatır << sembollerimizi koyarız.

endl ne işe yarıyor o halde? diyebilirsiniz. endl: Yazmak istediklerimi yazdım, bir alt satıra geç komutumuzdur. Sonuna noktalı virgül ; koymadığımız taktirde kodumuz hiç bir şekilde çalışmaz.

Sonrasında } ile bitiriyoruz ve bu sayfamız tamam! bununla işimiz bitti diyoruz.

Daha iyi anlamanız için algoritma ve programlama ile ilgili resim aşağıda verilmiştir.

Bu yazımızda sizlere algoritma ve programlama 1. dersini anlattık. Herkese iyi kodlamalar dilerim umarım yararlı olacaktır.

Konuk Yazar
Konuk Yazar
Konuk yazarlarımız tarafından sitemize yollanan yazılar bu hesaptan yayınlanmaktadır. İsimsiz yazı yayınlamak istiyorsanız iletişim bölümünden sizlerde yazılarınızı yollayabilirsiniz.

2 Yorum

Subscribe
Bildir
guest
2 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
Arıcılık Malzemeleri

Yeni Yazılar

Mühendislik Maaşları

Bunları Gördünüz mü?