Çok yeni bir enerji kaynağı: Gravity power -> Dikkatli okuyun.

John Ahmet

MB Üyesi
Kayıt
23 Ağustos 2017
Mesajlar
50
Tepkiler
16
Yaş
41
Üniv
Ege Universitesi
Şimdi şu şekli dikkatle inceleyin.


Şekildeki bir aksaklıktan dolayı özür diliyorum. Üstteki piston kapalı ve alttaki açık olmalıydı. Neyse hemen açıklayayım.

Şekildeki kırmızı pistonlar 1 m3 hacmindedir ve özkütlesi 3 ton / m3 tür. Mavi renkteki piston yuvaları da aynı şekilde 1 metreküptür. Pistonlar kapalı iken aralarında 1,5 metre mesafe vardır. Şekildeki daireler 3 metre çapındadır. Mavi su boruları ise 5 cm çapındadır.

Şimdi 12 pistonlu sistem (şekilde 10 piston var aldanmayın), dairelerin merkezinden birer mil ile aşağıdan ve yukarıdan bir standa sabitleniyor ve en az sürtünme ile dönebilecek şekilde ayarlanıyor ve toplam piston hacminin (12 m3) yarısı kadar pistonların içerisine su veriliyor. Ayrıca yukarıdaki ve aşağıdaki miller birleştirilerek bir alternatöre gerekli redüksiyon ile bağlanıyor.

Anlattıklarım sizi yanıltmasın şekle ilk baktığınızda ne anlıyorsanız anlamanız gereken odur, daha karmaşık değil.

Sistem herhangi bir anda serbest bırakıldığında sağ taraftaki pistonlar suyu sol taraftaki pistonlara pompalayacaktır. (Bu konuda bir şüpheniz varsa sistemin yüksekliğini hesaplayıp bunu başarıp başaramayacağını hesaplayın ayrıca sol taraftaki pistonların da aynı güçte suyu vakumlayacağını lütfen ihmal etmeyin.)

Dolayısıyla sistemde sağ taraftaki su sürekli sol tarafa geçme eğilimindedir ve bu durum ciddi bir dengesizlik oluşturacak ve sistemin saat yönünün tersine doğru dönmesine sebep olacaktır.

Şimdi bahsettiğim hesapları yapın ve bana sakın termodinamik fetvası vermeyin sadece hesapları yapın.

Ancak şunu fark edebilirsiniz pistonların açılıp kapanmasından dolayı bir ağırlık merkezi dengesizliği oluşacak ve bu da sistemin dönmesine engel olacaktır diyebilirsiniz. Bunu hesap yapmadan söylemeniz çok doğal çünkü herkese bu türden bir sistemin çalışmayacağı telkin edildi.

Fakat ağırlığa dik etkiyen kuvvetleri sol ve sağ tarafta dengelediğinizde yaklaşık 16,5 ton = 16,5 ton eşitliğini görürsünüz ve su bu dengeyi bozar. Suyun oluşturduğu yaklaşık 5 tonluk bu dengesizlik sistemin motorudur. Ağırlıkta maksimum 3 tonluk bir açılıp kapanmadan dolayı bir dengesizlik oluşacağını düşünseniz de bunu 5 tondan çıkarsanız hâlâ 2 tonluk bir motor kuvveti sürekli tazelenerek sistemin dönmesini sağlayan motor kuvveti oluşturacaktır.

Şimdi enerji mühendislerinden ve fizikçilerden konuyla ilgili yorumlar bekliyorum. Sizce bu sistem çalışır mı? Neden çalışır ya da çalışmaz, açıklayabilir misiniz?

Ayrıca bu sistemi lütfen mekanik ve termodinamik hocalarınıza gösterip sistem ile ilgili fikirlerinizi paylaşın. Çok rica ediyorum.
 
Son düzenleme:

inmetwetrust

MB Üyesi
Kayıt
12 Mayıs 2020
Mesajlar
3
Tepkiler
0
Yaş
32
Meslek
Yönetici
Üniv
Giresun Üniversitesi
Merhaba Hocam;
Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. 10kw Elektrikli bir aracımız var. aracı yokuş bir alanda kullandığımız için motoru ısınıyor ve çalışmayı durduruyor. ısı düştükten sonra tekrar çalışmaya devam ediyor. motor ısısının yükselmesini engellemek için fan, 12v 12a akü direkt olarak bağladım. fan mükemmel çalıştı, ısının düşmesine de yardımcı oldu ama akü 2dakika içerisinde tükendi. akü ile fan arasına farklı ohmlarda dirençler ekledim ancak tüm dirençler yandı.
şimdi şöyle bir planım var; dinamo ile aracın hareket enerjisini elektrik enerjisine çevirmek ve aküyü sürekli şarj etmek. böylelikle fanı sürekli çalıştırabilmek. ancak elektrik bilgim sıfır. aracın teker ya da aksına bir düzenek kurmayı planlıyorum. elektrik bilgisi haricinde herşeye sahibim. yardımcı olmanızı umuyorum. teşekkürler.
 
Konu sahibi
Konu sahibi
John Ahmet

John Ahmet

MB Üyesi
Kayıt
23 Ağustos 2017
Mesajlar
50
Tepkiler
16
Yaş
41
Üniv
Ege Universitesi
Merhaba Hocam;
Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. 10kw Elektrikli bir aracımız var. aracı yokuş bir alanda kullandığımız için motoru ısınıyor ve çalışmayı durduruyor. ısı düştükten sonra tekrar çalışmaya devam ediyor. motor ısısının yükselmesini engellemek için fan, 12v 12a akü direkt olarak bağladım. fan mükemmel çalıştı, ısının düşmesine de yardımcı oldu ama akü 2dakika içerisinde tükendi. akü ile fan arasına farklı ohmlarda dirençler ekledim ancak tüm dirençler yandı.
şimdi şöyle bir planım var; dinamo ile aracın hareket enerjisini elektrik enerjisine çevirmek ve aküyü sürekli şarj etmek. böylelikle fanı sürekli çalıştırabilmek. ancak elektrik bilgim sıfır. aracın teker ya da aksına bir düzenek kurmayı planlıyorum. elektrik bilgisi haricinde herşeye sahibim. yardımcı olmanızı umuyorum. teşekkürler.
Motorun hareketinden alternatör ile elektrik elde etmek yerine çok daha iyisi oluşan ısıdan elektrik üretmektir. Bunu peltierler ile yapabilirsin. Bak bu videoda TEC 12715 türünde sadece bir peltier ile tam altı adet fan çalıştırılabiliyor. Bunu sadece 1 bardak sıcak ve bir bardak soğuk suyun yapabildiğine inanabiliyor musun? İnanması çok güç olsa da bu doğru. Sen soğuk su kullanmak zorunda değilsin sadece ısınan motorun etrafına eşanjör ile su gezdirmek sonra alüminyumdan iki kutu bulup bu kutular arasına en az 4 peltier yerleştirip sıcak suyu bir tarafa aktarırken diğer tarafta da normal ortam sıcaklığında su dolaştırmak olacaktır.

İkincil olarak oluşan osilasyondan piezo elektrik ile faydalanmak olacaktır. Bunu küçümseme çünkü doğru piezo elektrik materyal kullanırsan çok ciddi voltaj ve akım elde edebilirsin.

Önce şu videoyu izle



Şu alüminyum profil kutuları kullanabilirsin.

Linki görmek için izniniz yoktur Giriş yap veya kayıt ol.


Bu kutu ile 6 adet peltier kullanabilirsin. Peltierleri montajlarken mutlaka termal macun kullanmalısın. Bir peltier 70C sıcaklık farkında 9W-12W arası elektrik üretir. 6 peltier ile 54W-72W arası elektrik üretmen mümkün.

Linki görmek için izniniz yoktur Giriş yap veya kayıt ol.


Piezo konusu daha karmaşık olduğundan daha sonra bahsederim.

Motorda ya da fanda sanırım kısa devre olabilir ilk olarak bu durumu çözümlersen daha iyi olabilir. Büyük ihtimalle böyle bir durum var.
 

inmetwetrust

MB Üyesi
Kayıt
12 Mayıs 2020
Mesajlar
3
Tepkiler
0
Yaş
32
Meslek
Yönetici
Üniv
Giresun Üniversitesi
Hocam çok güzel ve eminim ki işe yarar bir fikir ancak motorun çevresine eşanjör sistemi kurmak çok zor diye düşünüyorum. 10 kw elektrikli motor ve çok dar bi alanda.
motorumuz bu;
Linki görmek için izniniz yoktur Giriş yap veya kayıt ol.

sürekli çalıştırarak motoru soğutacağımız fan da bu;
Linki görmek için izniniz yoktur Giriş yap veya kayıt ol.

aracımız;
Linki görmek için izniniz yoktur Giriş yap veya kayıt ol.
(lityum pilli model)
servis ile görüştüğümüzde lityum pil olduğu için araçtan güç alamayacağımızı söylediler. birkaç denemeyle de alamadığımızı gördük.
linkini paylaştığım fanı sürekli olarak çalıştıracak bir sisteme ihtiyacım var açıkçası hocam.
 
Konu sahibi
Konu sahibi
John Ahmet

John Ahmet

MB Üyesi
Kayıt
23 Ağustos 2017
Mesajlar
50
Tepkiler
16
Yaş
41
Üniv
Ege Universitesi
linkini paylaştığım fanı sürekli olarak çalıştıracak bir sisteme ihtiyacım var açıkçası hocam.
Bu soruları Con Ahmet'e sorduğun için doğal olarak sıra dışı cevaplar alıyorsun. :) Fakat emin ol bu sıradışı çözümlere de önümüzdeki dönemlerde alışacağız.

Sana radyan enerji hasatı yapan şöyle bir çözüm önereyim. Satışını infinitysav.com sitesinin sahibi olan bir şirket yapıyor. Öncelikle 20-30 W gücündeki fanı çalıştırmak için şu ürünü satın alabilirsin.

Hatta 10kW elektrik üretebilen magnet motor çözümleri de var.
Linki görmek için izniniz yoktur Giriş yap veya kayıt ol.
sitesinde göreceksin.

Fan için bu çözümü kullan. Montajda sorun yaşarsanız doğru şekilde regülasyonları ben yaparım. Özelden destek alabilirsiniz.
PCB Device


10 kW motorun için ise şu çözümü kullan. Böylece ikisini de hiç şarj etmek zorunda kalmazsın.

 
Son düzenleme:

inmetwetrust

MB Üyesi
Kayıt
12 Mayıs 2020
Mesajlar
3
Tepkiler
0
Yaş
32
Meslek
Yönetici
Üniv
Giresun Üniversitesi
Sevgili hocam, şimdi sıra olarak gördüğümüz fikirler, sizin de dediğiniz gibi çok yakın zamanda rutin haline dönüşecekler ancak bazen en zor olan en basit ve pratik olanı uygulayabilmek değil midir? :)
10kw elektrikli motor için önerdiğiniz elektromanyetik jeneratör vergiler hariç 105bin₺ :)) araçla aynı fiyat hemen hemen :))
pcb device ile ilgili de bir satış, sipariş, fiyat bilgisi vb. göremedim maalesef.

sanırım bu fanı çalıştırmanın bir yolu yok günümüz şartlarında :)))
 
Konu sahibi
Konu sahibi
John Ahmet

John Ahmet

MB Üyesi
Kayıt
23 Ağustos 2017
Mesajlar
50
Tepkiler
16
Yaş
41
Üniv
Ege Universitesi
10kw elektrikli motor için önerdiğiniz elektromanyetik jeneratör vergiler hariç 105bin₺ :)) araçla aynı fiyat hemen hemen :))
210 bin ₺ ye hiç şarj gerektirmeyen sınırsızca seyehat edebileceğiniz bir otomobiliniz olacak, buna değmez mi? :)

Hatta bunun 5kw ya da 1kw olanını bile satın alsanız lityum pili sürekli şarj edebilirsiniz.

sanırım bu fanı çalıştırmanın bir yolu yok günümüz şartlarında :)))
100 Watt'lık güneş paneli, 12V 100 Ah akü ve motor ısındığında fanı tetikleyecek küçük bir röleli termostat devresi (ki ben kolaylıkla arduino ile hazırlayabilirim) tamamen iş görür. Zaten aracın üst kısmı güneş panelinin montajı için gayet uygun.

Araç gece de kullanılsa gündüz de kullanılsa bu özellikteki bir sistem ile çalıştırılabilir. Güneş görme imkanı yoksa bu fan için kullandığınız aküyü de tıpkı diğeri gibi şarj edebilirsiniz.

İşte hepsi bu! En kolay çözüm bence lityum pilden regülasyon devresi kullanıp fanı da bu yöntemle beslemektir. Bu kısmı bir elektronikçi ile daha detaylı görüşün.
 
Son düzenleme:
Yukarı Alt