Turbofan engine yapisi ve calismasi

Kayıt
23 Mayıs 2019
Mesajlar
2
Tepkiler
2
Yaş
21
Meslek
Öğrenci
Üniv
Darüşşifa havacılık lisesi
hava akış oranlarının haricinde pratik olarak turboprop motorlara benzerler. Ana motor hariç ikincil (secondary) hava miktarının motor içinden geçen birincil (primary) hava miktarına oranı turboprop motorlara göre daha düşüktür. Bu oran, turbofan motorlarda bypass oranı (BPR, Bypass Ratio) olarak isimlendirilir.

Fan pervanede olduğu gibi üzerinden geçen havayı ivmelendirir. İvmelenen hava kütlesi ters yönde bir tepki kuvveti oluşturur ve fan nedeniyle ortaya çıkan bu tepki, bypass oranına bağlı olarak toplam tepkinin büyük bir bölümünü oluşturur. Fandan geçen bu hava, fanı terk ettikten sonra yanmaya gönderilmez. Fanın ucundaki bir lüle (nozzle) veya kasadan (fan duct) motor boyunca uzatılarak bu hava ana motor egzoz lülesi (exhaust nozzle) çevresinden atmosfere gönderilir
 
Yukarı Alt