24 Martta Düşen Uçağın Düşme Sebebi Ortaya Çıktı

Konu, 'Off-Topic' kısmında Serkan Yazak tarafından paylaşıldı.

  1. Serkan Yazak

    Serkan Yazak Bölüm Sorumlusu

    Kayıt:
    3 Mart 2015
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    51
    Meslek:
    Makine Mühendisligi
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +56 / 0 / -0
    Germanwings ucaginin kazasiyla alakali alman medyası ve savcılıga göre ucagin kesinlikle teknik arizasi yokmus hatta kaptan pilot Düsseldorf-Barcelona yolculugunda bundan bahsetmis teknik olarak mükemmel olduguna dair.Ancak sorunun yardimci pilotta oldugu söyleniyor, psikolojik problemleri varmis zaten. Kara kutuda cogu sey ortaya cikiyor söylenenler dogruysa. Durum su sekilde savcinin aciklamalarina göre: Ucak 11.000 metreye gelene kadar her sey normal ters bir durum yok. Hatta sohbet ettikleri duyuluyor pilotlarin. Daha sonra kaptan pilot kokpitten disariya cikmis muhtemelen tuvalete gittigi düsünülüyor. Ucagin komutasini yardimci pilota devrediyor. Görüntü yok sadece ses kaydi oldugu icin konusulanlara göre yapildi bu aciklamalar. Bu esnada ucaklar inerken yapilan kisa anons oluyor ucakta ama inise en az daha 1 saat var bu yüzden ortada ters bir durum oldugu anlasiliyor. Kaptan pilot hemen kokpite girmeye calisiyor kapiya vuruyor ama cevap gelmiyor.Daha sonra kapıyı kırmaya calısıyor. Yardimci pilot kapiyi acmiyor ona. Ucak 8 dakika boyunca 11.000 metreden alcalmaya basliyor zaten 2.000metrede fransiz alplerine cakildi. 8 dakika boyunca kapiyi acmak icin Kaptan pilot ugrassada acamiyor. Sebebiyse kapinin sadece iceriden acilmasi. 2001 yilinda ki terör olayindan sonra kokpit kapisini disaridan acilmaz hale getirdiler terör olaylarina karsin. Bu esnada Marsilya havaalaninin kulesi ucakla irtibata gecmeye calisiyor ters bir durum oldugunu fark ettigi icin cünkü cok hizli alcaliyor ucak ve en yakin marsilya havaalani var o bölgeye. Ama yardimci pilot kuleye de cevap vermiyor. Hatta kule, bu ucaga en yakin olan baska bir ucakla irtibata geciyor ve bir de o pilotun irtibat kurmasini istiyor ama o pilota da cevap vermiyor germanwings ucaginin pilotu. Burada yardimci pilotun bayildigini düsünebilirsiniz ama bu fikri cürüten iki sey var. Birincisi pilot gayet normal bir sekilde nefes aliyor. Ikincisi ise otomatik pilot devreden cikarilmadigi sürece ucak inise gecmez yani inis uyarisi olmasi imkansiz kendi kendine. Bunun icin de geriye tek bir sey kaliyor o da yardimci pilotun ucagi inise gecirmesi. Bu pilot 28 yasinda bir alman, 2013 yilinda baslamis Lufthansa`da pilotluga. Daha erken baslamak istemis ama egitimi basaramamis bu yüzden devam edememis. Tekrar basvurdugunda kazanmis ve egitimini tamamlayarak 2013te baslamis. Lufthansa yetkilileri tek basina ucagi kullanabilecek tecrübe ve bilgiye sahip oldugunu söylüyorlar. Kisacasi 150 kisi ile birlikte saatte 700km hizla fransiz alplerine cakildi ucak. Su an kamuoyunun düsüncesi pilotun bunu bilerek yaptigi. Evinde arama yapilacak yardimci pilotun. Gercekten aci bir durum. Allah sabir versin.
     
    Son düzenleme: 29 Mart 2015
    • Beğen Beğen x 2