24 Martta Düşen Uçağın Düşme Sebebi Ortaya Çıktı

Serkan Yazak

Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
3 Mart 2015
Mesajlar
69
Tepkiler
61
Meslek
Makine Mühendisligi
Germanwings ucaginin kazasiyla alakali alman medyası ve savcılıga göre ucagin kesinlikle teknik arizasi yokmus ve hatta kaptan pilot Düsseldorf-Barcelona yolculugundan sonra, teknik bir problem olmadığına dair rapor vermiş. Ancak sorunun yardimci pilotun psikolojik rahatsızlık geçirmesinden dolayı ortaya çıktığı düşünülüyor. Kara kutuda cogu sey ses kayıtlarıyla birlikte ortaya cikiyor iddialar dogruysa. Durum su sekilde savcinin aciklamalarina göre: Ucak 11.000 metreye yükselene kadar her sey normal, ters bir durum yok. Hatta sohbet ettikleri duyuluyor pilotlarin. Daha sonra kaptan pilot kokpitten disariya cikmis muhtemelen tuvalete gittigi düsünülüyor. Ucagin komutasini yardimci pilota devrediyor. Bu esnada ucak hızla alçalmaya başlıyor ve kaptan pilot hemen kokpite girmeye calisiyor. Kapiya vuruyor ama cevap gelmiyor. Daha sonra kapıyı kırmaya calısıyor. Ucak 8 dakika boyunca 11.000 metreden alçalmaya başlayarak 2.000metrede fransiz alplerine cakildi. 8 dakika boyunca kapiyi acmak icin Kaptan pilot ugrassada acamiyor. Sebebiyse kapinin sadece iceriden acilmasi. 2001 yilinda ki terör olayindan sonra kokpit kapisini disaridan acilmaz hale getirdiler terör olaylarina karşı bir önlem olarak. Bu esnada Marsilya havaalaninin kulesi ucakla irtibata gecmeye calisiyor ters bir durum oldugunu fark ettigi icin, cünkü cok hizli alcaliyor ucak ve en yakin marsilya havaalani var o bölgeye. Ama yardimci pilot kuleye de cevap vermiyor. Hatta kule, bu ucaga en yakin olan baska bir ucakla irtibata geciyor ve bir de o pilotun irtibat kurmasini istiyor ama o pilota da cevap vermiyor germanwings ucaginin pilotu. Burada yardimci pilotun bayildigini düsünebilirsiniz ama bu fikri cürüten iki sey var. Birincisi pilot gayet normal bir sekilde nefes aliyor. Ikincisi ise otomatik pilot devreden cikarilmadigi sürece ucak inise gecmez yani inis uyarisi olmasi imkansiz kendi kendine. Bunun icin de geriye tek bir sey kaliyor o da yardimci pilotun ucagi inise gecirmesi. Bu pilot 28 yasinda bir alman, 2013 yilinda baslamis Lufthansa`da pilotluga. Daha erken baslamak istemis ama egitimi basaramamis bu yüzden devam edememis. Tekrar basvurdugunda kazanmis ve egitimini tamamlayarak 2013te baslamis. Lufthansa yetkilileri tek basina ucagi kullanabilecek tecrübe ve bilgiye sahip oldugunu söylüyorlar. Kisacasi 150 kisi ile birlikte saatte 700km hizla fransiz alplerine cakildi ucak. Su an kamuoyunun düsüncesi pilotun bunu bilerek yaptigi. Evinde arama yapilacak yardimci pilotun. Gercekten aci bir durum. Allah sabir versin
 
Son düzenleme:

firzen

MB Üyesi
Kayıt
19 Aralık 2018
Mesajlar
63
Tepkiler
2
Yaş
29
Meslek
Bİlgisayar mühendisi
Üniv
namık kemal üniversitesi
Allah sabır versin.
 

Denizcn

MB Üyesi
Kayıt
27 Haziran 2019
Mesajlar
42
Tepkiler
1
Yaş
27
Meslek
Çevre Mühendisi
Üniv
İstanbul Üniversitesi
yazık ya çok üzüldüm. :/
 
Yukarı Alt