damperli kamyonlar

Nurseli Ergün

MB Üyesi
Kayıt
1 Mart 2015
Mesajlar
9
Tepkiler
0
Yaş
22
Meslek
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Üniv
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
arkadaşlar iyi akşamlar bir sorum olacak bilgi verirseniz sevinirim..
iş kazası olarak damperli kamyonlar yüklerini boşaltırken neden sağa veya sola devrilir ?
 

ilter_

MB Üyesi
Kayıt
7 Ekim 2016
Mesajlar
1
Tepkiler
0
Yaş
36
Meslek
MAKİNE MÜHENDİSİ
Üniv
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Damperli kamyonların genellikle devrilmeleri düz zemin üzerinde olmamalarıdır.Sağ veya sol eğimli yerde kaldırdıklarında damper yükü boşaltma esnasında eğimli yere doğru devrilme meydana gelir .Kamyon şoförleri eğimli yerlerde damperi kaldırmamaları gereklidir.
Bir diğer ihtimalde damperi kaldırırken yükün boşalmaması yada akmaması sonucu da devrilir.
 

sz2003

MB Üyesi
Kayıt
8 Ekim 2016
Mesajlar
34
Tepkiler
8
Ağırlık merkezi yatay düzlemde tekerleklerin sınırladığı alanın dışına çıkarsa devrilir.
 

yusufc

Çiftçi-Farmer
MB Üyesi
Kayıt
12 Ekim 2016
Mesajlar
15
Tepkiler
2
Yaş
23
Meslek
Çiftçi
Üniv
yok
simdi bu kamyonlar yani hefriyet kamyonlari arkadaslarin dedigi gibi egimli zeminde damper dikilirse tam kalkmadan yatmaya baslar, malzeme akmazsa veya dikine yarisi akar yarisi akmazsa yani sag tarafi bosalir ve sol tarafi dolu kalirsa, kapak acilmaz veya kapaga bisey s|k|sir ve malzemeyi dengeli bosaltamazsa kamyon yatar. Kapagin acilmadigi durumda kamyonun onu kalkar kasanin ustune oturur ters donmus bocekler kadar olmasada 3 metre kadar önu havada olur

simdi bu kamyonlar yani hafriyat kamyonlari arkadaslarin dedigi gibi egimli zeminde damper dikilirse tam kalkmadan yatmaya baslar, malzeme akmazsa veya dikine yarisi akar yarisi akmazsa yani sag tarafi bosalir ve sol tarafi dolu kalirsa, kapak acilmaz veya kapaga bisey s|k|sir ve malzemeyi dengeli bosaltamazsa kamyon yatar. Kapagin acilmadigi durumda kamyonun onu kalkar kasanin ustune oturur ters donmus bocekler kadar olmasada 3 metre kadar önu havada olur
 

Andromeda

Uzaylı...
MB Üyesi
Kayıt
10 Şubat 2015
Mesajlar
61
Tepkiler
51
Yaş
105
Meslek
Bilgisayar Mühendisi
Üniv
ODTU
Zemin düz ve her şey yolunda iken kamyon devriliyorsa yükün sağa yada sola yüklenmesi (ağırlık merkezinin) değiştirilmesi söz konusudur. Onun dışında tek mesele zeminin engebeli ve açılı olması gerekir. Kamyon başka devrilmez NŞA iken.

Eğer damperli istiap haddinden fazla yük konulmuşsa veya; yükleme/boşaltma esnasında (çoğunlukla boşaltma esnasında) damperli kamyon engebeli bir düzlük veya yokuştaysa kamyonun ağırlık dengesi orantısız bozulacağından devrilme problemi muhtemeldir...
 

Y. Hocaoğlu

Yetkili Kişi
Moderatör
Kayıt
3 Ocak 2017
Mesajlar
120
Tepkiler
309
Meslek
Proses Mühendisi
Damperli kamyonların devrilmesinin bir çok sebebi vardır

1) Damperi kaldıran hidrolik pistonun yıpranması yamulması vs gibi

2) Kasanın kaldıraç olan piston üzerindeki dengesizligi.

3) Damper üzerindeki yükün duruşu.

4) Zemin düzlüğü.

5) Sürücünün eğitimsizliği ( Anormal durum eğitimi almaması )

6) Yüklenen malzemenin ağırlığı
 
Konu sahibi
Konu sahibi
Nurseli Ergün

Nurseli Ergün

MB Üyesi
Kayıt
1 Mart 2015
Mesajlar
9
Tepkiler
0
Yaş
22
Meslek
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Üniv
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Verdiğiniz bilgiler için Teşekkürler arkadaşlar :)
 
Yukarı Alt