En güçlü vites sorusu

Makmuh

MB Üyesi
Kayıt
20 Nisan 2018
Mesajlar
1
Tepkiler
0
Yaş
28
Merhabalar

Arkadaşlarımızla aramızda geçen bir konu hakkında bir bilene danışma ihtiyacı hissettim.

Birkaç sorum var;

1-Bir arabanın en güçlü vitesi hangisidir? (İnternette araştırma yaptığımda 1. vites olduğu yazıyor.)
2-Bisiklette en güçlü vites hangisidir?
3-Arabada 1. vites en güçlüsüyse bisiklette neden 1. viteste daha kolay çevirir 24. viteste daha zor çeviririz?

Konuyu yanlış yere açtıysam ya da daha önce bu sorular yanıtlandıysa kusuruma bakmayın. Cevaplarınızı bekliyorum.
 

Crocs

MB Üyesi
Kayıt
30 Mayıs 2017
Mesajlar
53
Tepkiler
9
Yaş
31
Üniv
YTÜ
öncelikle bu soru mühendislik mesleğine yakışmayan bir sorudur. Bu tarz mekanizmalarda güç kelimesi tek başına bir şey ifade etmez. Tork dediğimiz çevirme gücü ve beygir gücü dediğimiz itki gücü üzerinden konuşulur. 1. viteste tork değeri en yüksek değere ulaşır ki bu değer araçların çekiş gücünün ifadesidir. bisiklette de bu aynıdır. Hız için konuşuyorsak 2000 devirde dizel, 5000 devirde de benzinli araçlarda beygir gücü en yüksektedir. maksimum derecede faydalanmak için en yüksek viteste olmalıdır araç (5,6,7,9 kaç vitesse araç)

gördüğünüz üzere burada en güçlü tanımı göreceli olarak değişmektedir.
 

Gndgd

MB Üyesi
Kayıt
23 Ağustos 2015
Mesajlar
14
Tepkiler
5
Yaş
27
Merhabalar

Arkadaşlarımızla aramızda geçen bir konu hakkında bir bilene danışma ihtiyacı hissettim.

Birkaç sorum var;

1-Bir arabanın en güçlü vitesi hangisidir? (İnternette araştırma yaptığımda 1. vites olduğu yazıyor.)
2-Bisiklette en güçlü vites hangisidir?
3-Arabada 1. vites en güçlüsüyse bisiklette neden 1. viteste daha kolay çevirir 24. viteste daha zor çeviririz?

Konuyu yanlış yere açtıysam ya da daha önce bu sorular yanıtlandıysa kusuruma bakmayın. Cevaplarınızı bekliyorum.
Araç motorları ile alakalı detaylı bir bilgim yok ama size şöyle yardımcı olmaya çalışayım .

Motorun gücü değişmez sabittir. x beygirdir.
değişken olan şey motor ile krank mili arasındaki redüksüyon dişlisidir.

Yani motor 1 döndüğünde redüksüyonun çıkışı 1 . videtesde redüksüyon maximum seviyeye çıkartıldığından . örneğin motor 100 hareket yaptı ama redüksüyon çıkışı 1 döndü ise motor gücü 100 kat arttırılmış olur .

Vites 1 2 3 4 kaçsa büyüdükçe redüksüyon oranı küçülür ve motor un nominal gücüne yaklaşılır.

1>2>3..... diye gider . yanlışım varsa düzeltin mantık yürüttüm saygılar :)
 

integralci

MB Üyesi
Kayıt
25 Nisan 2018
Mesajlar
6
Tepkiler
1
Meslek
x
Üniv
uludağ üniversitesi
hiçbir vites. şanzımanın güçle alakası yok. gücü sadece motor anlık olarak üretir. şanzıman ve son dişli sadece tekerleğe giden torkla alakalı.
 
Yukarı Alt