Mustafa Dursun Köse
MB Üyesi
- Kayıt
- 3 Mayıs 2019
- Mesajlar
- 4
- Tepkiler
- 6
- Yaş
- 23
- Meslek
- Havacılık
- Üniv
- İTÜ
Öncelikle hepinize merhabalar , yine bizleri yakından ilgilendiren uçaklarda can güvenliğimizi sağlayacak , konular hakkında bilgi vereceğim.
Uçaklarda olası acil durumda , uçağı çabuk ve en kısa sürede , nasıl terk ederiz sorusunun cevabını şimdi sizlerle paylaşacağım ; Uçaklarda herhangi bir acil durumda , uçağı terk edebilmemiz için (Escape Silde ) adı verilen kaçış kaydırağı açılarak , uçağı kolayca terk edebilmemize yardımcı olur.Her bir kaçış kaydırağı bir kutuda muhafaza edilir ve uçağın çıkış kapısı üzerine bağlanır. Kaçış kaydırakları acil bir durumda kapıdaki istif kancalarından kuşak çubuğu çıkarılır kapı açılırken , kuşak kayışı genişleyerek kuşak kilidini kaydırır ve kaydırak bavulunun kaplamasının düşmesine izin verir. Kaydırak bavulu düşerken şişerek açılır ve kaçış kaydırağı 6 saniye içinde tamamen açılmış olur. Eğer uçakta kaçış kaydırağı otomatik olarak şişmezse kaçış kaydırağı şişirme kolu ile çekerek, manuel olarak da şişirilebilir. Uçaklarda gece acil olası bir durumlarda ise bir ışık sistemi ile tahliye sırasında , zeminin aydınlatmasını sağlar. Aydınlatma sistemi çalışma kaydırağının şişmesi esnasında otomatik olarak çalışır. Ve böylelikle acil bir durumda gece görüşümüz kolay olur. Kaydırak şiştikten sonra yolcular ,hostesin talimatlarına uyarak uçağı terk ederler.Hostesin ve yetkililerin talimatlarıyla uçaktan kayarak inerler.Bu kaçış kaydırağı aynı zamanda uçak suya inerse kaydırağın bağlantısı kesilerek , taşıma aracı şeklindede kullanılabilir. Ve en son inen kişi tarafından uçaktan kurtarılır ve yüzen bir sal şeklinde kullanılır.Yüzen salın içerisinde hayati malzemeler bulunur, yolcuların günlerce ihtiyacını karşılayacak malzemeler ( ilk yardım çantası ağrı kesici ) vardır. Deniz suyuna temas eden yüzen sal üzerinde bulundurduğu sinyalleri uydulara göndererek verici devreye girer ve konumunu bildirir.
Uçaklarda olası acil durumda , uçağı çabuk ve en kısa sürede , nasıl terk ederiz sorusunun cevabını şimdi sizlerle paylaşacağım ; Uçaklarda herhangi bir acil durumda , uçağı terk edebilmemiz için (Escape Silde ) adı verilen kaçış kaydırağı açılarak , uçağı kolayca terk edebilmemize yardımcı olur.Her bir kaçış kaydırağı bir kutuda muhafaza edilir ve uçağın çıkış kapısı üzerine bağlanır. Kaçış kaydırakları acil bir durumda kapıdaki istif kancalarından kuşak çubuğu çıkarılır kapı açılırken , kuşak kayışı genişleyerek kuşak kilidini kaydırır ve kaydırak bavulunun kaplamasının düşmesine izin verir. Kaydırak bavulu düşerken şişerek açılır ve kaçış kaydırağı 6 saniye içinde tamamen açılmış olur. Eğer uçakta kaçış kaydırağı otomatik olarak şişmezse kaçış kaydırağı şişirme kolu ile çekerek, manuel olarak da şişirilebilir. Uçaklarda gece acil olası bir durumlarda ise bir ışık sistemi ile tahliye sırasında , zeminin aydınlatmasını sağlar. Aydınlatma sistemi çalışma kaydırağının şişmesi esnasında otomatik olarak çalışır. Ve böylelikle acil bir durumda gece görüşümüz kolay olur. Kaydırak şiştikten sonra yolcular ,hostesin talimatlarına uyarak uçağı terk ederler.Hostesin ve yetkililerin talimatlarıyla uçaktan kayarak inerler.Bu kaçış kaydırağı aynı zamanda uçak suya inerse kaydırağın bağlantısı kesilerek , taşıma aracı şeklindede kullanılabilir. Ve en son inen kişi tarafından uçaktan kurtarılır ve yüzen bir sal şeklinde kullanılır.Yüzen salın içerisinde hayati malzemeler bulunur, yolcuların günlerce ihtiyacını karşılayacak malzemeler ( ilk yardım çantası ağrı kesici ) vardır. Deniz suyuna temas eden yüzen sal üzerinde bulundurduğu sinyalleri uydulara göndererek verici devreye girer ve konumunu bildirir.
Son düzenleme: