Kayserili Kardeşlerin Motor Buluşu

Furkan Gümüş

Makine Yüksek Mühendisi
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
8 Şubat 2015
Mesajlar
146
Tepkiler
213
Meslek
Makine Yüksek Mühendisi
Üniv
KTÜ, Marmara Üniversitesi
Kayserili iş adamı İsmail Arıcı, kardeşi ile yaptıkları motorun petrol veya doğalgaza, şarja ihtiyaç duymadan kendi enerjisini kendisinin ürettiğini anlatarak, "Bu buluş ile enerji sıkıntısı bitecek, Otomobillerde petrol ve doğalgaza gerek kalmayacak" dedi.

fft261_mf11518144.Jpeg

Elektrik-elektronik mühendisi olan kardeşi ile birlikte icadı ortaya çıkarmak için 4 yıldır uğraştıklarını söyleyen İsmail Arıcı, "Bu projemizi tamamlamak için 15 kişi bize yardım etti. Tescil işlemleri her şeyi bitti" diye konuştu.

Arıcı, ortaya çıkardıkları buluş ile ilgili, "Burada en büyük olayımız görmüş olduğunuz şanzıman, diferansiyel, motor, lityum pillerimiz, beynimiz ve beyinde birçok çıkışlarımız var. Navigasyon haritası, sinyal, lamba gibi. Ortaya çıkardığımız icadı şu anda herhangi bir araca monte ettiğimizde hareketi sağlıyor. Bu konuda bir problemimiz yok ama bunu sağlarken de bayağı bir uğraştık" ifadesinde bulundu.

Bizim ürettiğimiz bu motor, araçların dışında diğer bütün makinelerde kullanılabilir. Çünkü icadımız kendi enerjisini kendi üretiyor. Dışarıdan elektrik de almaya gerek kalmıyor, ilk enerjiyi dolu olan aküden alıyor ve ateşleme yapıyor, daha sonra hem enerji üretiyor hem de depoluyor. Bir süre sonra şarja takmanız da gerekmiyor. ’Şarjım bitti prize takayım’ olayımız da yok. Takılan akünün enerjisini kullanan motor, çalıştığı sürece kendi enerjisini kendisi üretiyor. Hatta elektrik enerjisini daha fazla üretiyor. Bataryaların iki yıl garantisi var. Bin TL’lik bir rakama dünyayı dolaşabilirsiniz. Bizim için akünün ömrü çok önemli" diyerek, devlet büyüklerinden destek beklediğini bildirdi.

Bu projeyi gizli yürüttük ve kimsenin şu zamana kadar haberi yoktu. tescillerimizi tamamladık" dedi. Ortaya çıkardıkları projenin tamamen çevre dostu olduğunun altını çizen Arıcı, "İcadımızda egzoz yok, Duman yok, benzin yok, gürültü yok. Tamamen doğa dostu bir icat. Çok sessiz çalışan ve çevreci bir sistemdir. Normal bir aracın motorunun yerine bizim icat ettiğimiz motoru takıyoruz ve egzoza gerek kalmıyor. Ortaya çıkardığımız bu proje ile ülkemizin milli geliri de bu sayede çok yüksek rakamlara ulaşabilir. Yurt dışından araç ihraç etmemize gerek kalmayacak çünkü önemli olan kısmını biz yaptık. Sadece kaporta kısmı yapılacak. Şu anda icadımızı bir araca taktığımızda rahatlıkla 220 kilometre hıza kadar çıkabiliyor. Motorumuzu ve şanzımanımızı büyüttüğümüz zaman bu hızın daha da üzerine çıkılabilir. Devir arttıkça kendi otomatik yağ basıncını da yükseltiyor. Lityum pillerin ömrü bittiğinde tekrar lityum pil takıyoruz ve araç yine petrol ürünlerine ve doğalgaza ihtiyaç duymadan çalışabiliyor" diye konuştu.

Buluşlarını kardeşi ile birlikte bir çok elektrikçi ve makineciye götürdükleri ve görüşlerini de aldıklarını söyleyen Arıcı, buluşu gören herkesin takdir ettiğini belirterek, "Herhangi bir karşılık beklemiyorum. Sektör işini bilmiyorum şu anda bir karar vermiş değilim. Bu buluşun devletimizin olmasını, devletimize ait olmasını istiyorum. Herhangi bir karşılık beklemiyorum” ifadelerini kullandı.

Kaynak: İHA
 

Oğuz Han Altıntaş

Aerospace Engineer
Özel Üye
Kayıt
14 Şubat 2015
Mesajlar
22
Tepkiler
32
Meslek
Havacılık ve Uzay Mühendisliği
Üniv
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Medyanın klasikleşmiş sansasyon yaratma çabalarından biridir ya da şirketin devletten para almak için ortaya sunduğu viral bir projedir. Diyor ki motor ilk enerjiyi dolu olan aküden alıyor ve ateşleme yapıyor, sonrasında da egzoz, duman, benzin, gürültü yok diye devam ediyor. Neyi ateşledikleri tam bir muamma tabi ateşleme yapıyor demekle kasıtları başlat sinyali göndermek gibi bir olay değilse. Asıl can alıcı noktaya gelelim, motor anlatılanlara göre bir elektrik motoru; lityum bataryaları var düzenli bir güç tüketimi var, bataryaların yenilenmesi gerekiyor vs ancak "hatta daha fazla elektrik enerjisi üretiyoruz" demelerinin bir açıklaması olmalı. Burada kullandıkları motorun çalışma prensibi belli ki klasik fizik anlayışımızın içerisinde(ortada herhangi bir kuantum aygıtı veya parçacık hızlandırıcı göremiyorum). Zira bahsettikleri verimi gerçekten almışlarsa devletten para talebini bir kenara koysunlar 2016 Nobel fizik ödülünün parasıyla hayatlarına devam etsinler. Sözün özü, zaten yukarıda anlatılan özellikler günümüz elektrikli vasıtalarının ortak özellikleri hatta olmazsa olmazları. Asıl meseleleri şu termodinamik problemini bir çözüp "daha fazla enerji üretimi"ne açıklık getirmeleri olmalı ki yıllardır General Electrics'in, Tesla Motors'un, Lockheed Martin'in, Rolls-Royce'un yapamadığını yaptıklarına inanabilelim.
 

firzen

MB Üyesi
Kayıt
19 Aralık 2018
Mesajlar
71
Tepkiler
4
Yaş
33
Meslek
Bİlgisayar mühendisi
Üniv
namık kemal üniversitesi
Tebrik ederim.
 
Yukarı Alt