KTU Enerji Teknolojileri Topluluğu

erenuzunoglu

MB Üyesi
Kayıt
22 Ağustos 2015
Mesajlar
3
Tepkiler
1
Yaş
31
Üniv
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi Enerji Teknolojileri Topluluğu (KTÜ ETT)
Karadeniz Teknik Üniversitesi Enerji Teknolojileri Topluluğu, Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin girişimleriyle 2013 Kasım ayında enerji kaynaklarına yönelik çalışmalar yapmak amacıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi bünyesinde kurulmuş bir öğrenci topluluğudur..

Gönüllülük esasına dayalı olarak kurulan topluluğun amacı ülkemizin gelişmesi ve kalkınması için ön görülen yerli üretimin gerçekleştirmek ve karbon emisyonunu azaltacak sistemlerin mühendislik açısından uygulanabilirlik düzeyinin araştırılıp günlük hayata uyumunu sağlamaktadır.

Çalışmalarını mekanik, elektronik, yazılım, strateji ve medya alanlarında sürdürür. Yurt içi ve yurt dışı yarışmalarla birlikte ek olarak özel projeler için alternatif enerji kaynaklarını kullanan hidrojen, güneş ve batarya elektrikli otomobiller tasarlar ve teknoloji üretir. Bu karar doğrultusunda çalışmalarına başlayan KTÜ-ETT ilk yarışına TUBİTAK Alternatif Yakıtlı Araçlar Yarışı, 2014’de Elektromobil ve Hidromobil kategorilerine 9 kişilik ekip olarak katılmıştır. Elektromobil yarışına katılan Elektro-Ktü isimli aracı enerji yönetim sistemi (EYS) den kaynaklanan, Hidromobil yarışına katılan Hidro-Ktü isimli aracı ise teknik kontroller sırasında yaşanan sorunlar sonucu yarışmaları tamamlayamamıştır. Elektro-KTÜ aracı şehir konseptli olmasına rağmen TÜBİTAK’ın sonuçlarına göre 100 km’de 2.15tl harcamıştır.

KTÜ-ETT, Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği bölümü ile Malzeme ve Metalurji Mühendisliği bölümü lisans öğrencilerinden oluşan on yedi (17) kişilik grup olarak çalışmalarına 2015 yılında da devam etmektedir. 2014 yılında yapılan elektrikli aracımızda Ar-Ge çalışmalarına başlayarak “Türkiye’nin İlk Yerli Hibrid Aracı” olarak çıkılan yolda aracımızın kabuk çalışmalarının yanı sıra hesaplamalar sonunda elde edilen verilere göre 600cc yaklaşık 60hp içten yanmalı motorun uyumunu sağlamak için aracımızda gerekli düzenlemeleri yapmış bulunmaktadır.

KTÜ Enerji Teknolojileri Topluluğu 2.jpg KTÜ Enerji Teknolojileri Topluluğu 3.jpg KTÜ Enerji Teknolojileri Topluluğu 4.jpg KTÜ Enerji Teknolojileri Topluluğu 5.jpg KTÜ Enerji Teknolojileri Topluluğu 6.jpg KTÜ Enerji Teknolojileri Topluluğu.jpg

2015 yılında hazırladığımız elektrikli aracımız e-Vira, verimlilik esaslı bu yarışlarda ağırlık/güç konsantrasyonu ön planda tutmak için prototip araç olarak tasarlanmıştır. e-Vira isimli aracımız 2015 Tübitak Alternatif Enerjili Araç Yarışları Elektromobil kategorisini 56 takım arasından 7. olarak tamamlamıştır.Enerji Teknolojileri Topluluğu mühendislik tasarımının ve yerliliğin ön planda olduğu araçla birlikte "TÜBİTAK Yerlilik Teşvik Ödülü" nü alan altı takımdan biri olmaya hak kazanmıştır.

Bu prototip araç (e-Vira) Alüminyum ve kompozit malzemeden üretilmiş olup, toplam ağırlığı 150 kg dır. e-Vira isimli araç TÜBİTAK sonuçlarına göre 100 km’de 1 TL değerinde enerji harcamıştır. Ayrıca yine prototip olarak tasarlanıp üretimi gerçekleşen h-Vira isimli hidrojen enerjisi ile çalışan araç TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları Hidromobil kategorisini 16 takım arasından 3.sırada tamamlamış olup derece girmiştir. Tamamen kompozit malzemeden prototip olarak üretilen h-Vira’nın toplam ağırlığı 60 kg’dır.

Topluluk mevcut araçlar üzerinde Ar-Ge çalışmalarını yürütüp her sene olduğu gibi 2016 yılında da TÜBİTAK yarışlarına katılacaktır. Ayrıca yurt dışında Shell sponsorluğunda gerçekleşecek olan Shell-Eco Marathon 2016 Europe Hydrogen Prototype (hidrojen prototip) yarışlarına katılıp Türkiye’yi yurt dışında temsil edecektir. 2016 yılındaki yarışlar için takipte kalın.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

Volkan Ünal

Yetkili Kişi
Moderatör
Kayıt
18 Şubat 2015
Mesajlar
141
Tepkiler
87
Meslek
Öğrenci
Merhaba bu kategoride yerlilk şartları neler hocam , bir de telemetri sistemi var mı? Eğer varsa bir kaç fotoğraf paylaşabilir misin
 
Yukarı Alt