Otomotiv Mühendisliği Hakkında Yorumlar

Y. Hocaoğlu

İnstagram: yavuz_hocaoglu_
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
3 Ocak 2017
Mesajlar
170
Tepkiler
388
Meslek
Üretim Müdürü
Üniv
Yalın Üretim Uzmanı
Problemin bir çok nedeni var ben TOYOTA boya prosesinde çalıştım detayları hafta sonu yazacağım şu an işim var.Yardımcı olurum size gerekirse fabrikayla iletişime geçeriz önce bir detaylı analiz yapayım size
 

pendik05

MB Üyesi
Kayıt
20 Haziran 2018
Mesajlar
13
Tepkiler
3
Üniv
ege üniversitesi
Allah razı olsun yavuz hocam bekliyorum analizlerinizi
 

Y. Hocaoğlu

İnstagram: yavuz_hocaoglu_
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
3 Ocak 2017
Mesajlar
170
Tepkiler
388
Meslek
Üretim Müdürü
Üniv
Yalın Üretim Uzmanı
videoyu hafta sonu detaylı analiz edeceğim fabrikaya döşücemiz :) maili sana hazırlarım il maili cevabı sizi en yakın yetkili servise yönlendireceğiz diğecekler.Daha sonra servis sizi davet edecek boya ölçümleri alacak ve kullanıcı hatası dicek pasta yaptırmışsınız cila yaptırmışsınız diyip ufak aklı ve olmayan beyni ile sana yıldırma politikası yapacak.Bir sonraki adım fabrika seni arayacak servisten memnun kaldınız mı diyecek sende hepinizin anasını si.....m diyemiyeceksin ve için içini yiyecek.Son sözleri bizim araçlarımızın fabrika çıkışı boya garantisi 3 yıl diyecek.Sinir olacaksın ve telefonu kapatacaksın.İşte o an devreye ben ve sen gireceğiz bak bakalım ne olacak gör.... ;) ;) ;)

Aşağıdakiler sana ufak bilgi olsun diye yazdım oku bilgin olsun detayları daha sonra görüşücez.


ZAYIF YAPIŞTIRMA: Boya tabakasının büyük ve küçük parçalar halinde yüzeyden kopması. Bu durum bazen birkaç katta birden görülebilir.
Nedenleri: Sisteme uygun olmayan ürünlerin kullanılması, kirlilik nedeniyle yetersiz yapışma, uygun olmayan sertleştirici ve tiner kullanımı, boya katlarının çok kalın uygulanması, uygulama sıcaklığının yüksek veya düşük olması.
Düzeltme: Gevşek boya katları sökülerek tekrar uygulanır. Düzeltilecek olanın büyüklüğüne göre, sökme işlemi için zımparalama, soyma ve kumlama yapılır.


KABARCIKLAMA: Yüzeyde tek tek ya da gruplar halinde küçük kabarcıkların görülmesi. Kabarcıklar sonkatın altındaki katlarda ortaya çıkar.
Nedenleri: Fabrikada uygulanmış olan boyada kabarcıklanma olması. Sprey işleminden önce yüzeyde kalan nem. Zımpara yapılırken yüzeyde kalan zerrecikler. Yanlış sertleştirici ve tiner kullanımı. Kompresörden gelen havanın yağ veya nem içermesi.
Düzeltme: Kabarcıklanmış katlar sağlam yüzeye kadar zımparalama, soyma ve kumlama yapılarak sökülerek uygulama tekrarlanır

ÇATLAMA: Uygulamadan bir süre sonra boya yüzeyinde geniş bölümde ince çatlakların görülmesi.
Nedenleri: Sonkatın uygulandığı yüzeyde çatlakların bulunması. Astarın iyi karıştırılmadan uygulanması. Astarın kalın uygulanması. Sonkatın kalın uygulanması.
Düzeltme: Sistem tamamen sökülüp tekrar uygulanmalıdır.


DÜŞÜK PARLAKLIK: Yeni uygulanan boyadaki parlaklığın istenen düzeyde olmaması.
Nedenleri: Yaş boyaya wax vb. maddelerin nüfus etmesi. Zımpara öncesi astarın yeterli sertleşmemesi. Çok kalın zımpara kullanımı. Yanlış tiner ve sertleştirici kullanımı. Kurutma süresinin fazla olması.
Düzeltme: Poliş yoluyla parlaklık arttırılabilir.


ZAYIF ÖRTME: Boyanmış yüzeye bakıldığında, alttaki yüzeyin görülmesidir.
Nedenleri: Boyanın yeterince karıştırılmamış olması. Uygulanan film kalınlığının yeterli olmaması. Hatalı sprey tekniği.
Düzeltme: Boya filmi zımparalanarak uygulama tekrarlanmalıdır.

KARARMA: Sprey işlemi sırasında film tabakasının kısmen çözülmesidir.
Nedenleri: Boyanın yüzeye uyum sağlamaması. Yüzeyin yeterince kuru ve sert olmaması. boyanın çok kalın uygulanması.
Düzeltme: Kabarmış boya sağlam kata kadar zımparalanarak işlem tekrar edilmedir.

PASLANMA: Boya filmi üzerinde kabarmış bölgelerin delinmesi sonucu metal yüzeyde pas ve nem görülmesi.
Nedenleri: Yağ giderme işleminin iyi yapılmaması. Zımparanın iyi yapılmaması. Film kalınlığının yetersiz oluşu.
Düzeltme: Yüzey tamamen temizlenerek yağ alma işlemi ile beraber uygulama tümüyle yeniden yapılır.

AKMA: Farklı film kalınlığı uygulanmış bazı bölgelerde boyanın özellikle dikine akarak yığılmasıdır.
Nedenleri: Fazla tiner kullanımı. Hatalı uygulama. Katların çok kalın olması. Uygulama alanının çok soğuk olması.
Düzeltme: Akma izleri zımpara veya cilalama ile giderilebilir.
ÇÖKME: Uzun süre depolanan boyalarda belli pigmentlerin dibe çökmesidir.
Nedenleri: Depodaki sıcaklık farkları. Boyanın depolama ömrünün bitmiş olması. Bileşenlerin iyi karıştırılmaması.
Düzeltme: Ürün iyic karıştırılmamalıdır.

KARIŞMA: Boya filminin çok hafif dalgalı bir görünüm almasıdır.
Nedenleri: Yanlış sertleştirici ve tiner kullanımı. Yüzeyin tamamen sertleşmemiş olması. Katlararası bekleme süresinin yeterli olmaması.
Düzeltme: Yüzey kurduktan sonra zımpara yapılarak yeniden boyanmalıdır.

Meslek lisesi mezunu olarak otomotiv mühendisliği okuyorum haliyle dersler biraz zorluyor 1. Sınıfta olduğum için çok fazla öneride bylanamayacağım ama mesleği sevdiğim için zorlasada hoşuma gidiyor mezun olduğumda da iş sıkıntısı çekeceğimi düşünmüyorum kendini ne kadar geliştirirsen o kadar aranan adam olursun mantığını şimdiden kendime rota olarak koydum. Başarılar.
Mutlaka yalın üretimi öğrenmelisin yoksa başarı hikaye bilgin olsun 16 yıldır otomotiv içindeyim.
 

pendik05

MB Üyesi
Kayıt
20 Haziran 2018
Mesajlar
13
Tepkiler
3
Üniv
ege üniversitesi
yavuz hocam aynen anlattıklarınızı yaşadım. ilk önce şunu belirtiyim aracın garantisi daha bitmedi 3 yıl dolmadı yani. ilk genel müdürlüğü aradım dediler en yakın yetkili servise gidin dediler. Aracı garanti kapsamında servise götürdüm, servis boyaların kuruduğu ve attığının fotoğraflarını çekip Otosan'a gönderdiler servisteki usta başı fabrika hatası dedi. 444 3 673 no'lu Otosan tarafından arandım, araçtaki boya atmalarının dış etkenlerden kaynaklı olduğunu söylediler bu yüzden aracı garanti kapsamına sokamayacaklarını söyledir ve araç değişimi mi kabul etmediler. Bende tekrardan sordum geçen hafta 13 yerdi şu an nasıl 16 yerde atma oldu? kimsenin arabasında boya atma olmazken neden bu araçta oluyor? Cevaplarını yazılı olarak istedim iç yazışma olduğunu gönderemeyeceklerini söylediler. aynen dediğin gibi içimden sövdüm yıldırma politikası izliyorlar. aradan bir hafta geçti bir daha servise çağırdılar yeni yerlerinde fotolarını çektiler tekrardan foto gönderdiler. otosan beni yeniden aradı boya atma sebebi dış etkenler dediler. dedim bu dış etkenler ney sürekli hergün kullandığım araca ne oluyorki atıyor 2 yaşındaki arabanın boyaları dedim. İsterseniz serviste boyayalım dediler. dedim her hafta yeni yerde başlıyor nasıl boyuycaksınız aracı komple fabrikadaki gibi boya teknolojiniz varsa buyrun boyayın dedim. en son ben ihtar çektim otosana. insanı zıvanadan çıkarıyorlar

IMG_2882.jpg
 

Y. Hocaoğlu

İnstagram: yavuz_hocaoglu_
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
3 Ocak 2017
Mesajlar
170
Tepkiler
388
Meslek
Üretim Müdürü
Üniv
Yalın Üretim Uzmanı
yavuz hocam aynen anlattıklarınızı yaşadım. ilk önce şunu belirtiyim aracın garantisi daha bitmedi 3 yıl dolmadı yani. ilk genel müdürlüğü aradım dediler en yakın yetkili servise gidin dediler. Aracı garanti kapsamında servise götürdüm, servis boyaların kuruduğu ve attığının fotoğraflarını çekip Otosan'a gönderdiler servisteki usta başı fabrika hatası dedi. 444 3 673 no'lu Otosan tarafından arandım, araçtaki boya atmalarının dış etkenlerden kaynaklı olduğunu söylediler bu yüzden aracı garanti kapsamına sokamayacaklarını söyledir ve araç değişimi mi kabul etmediler. Bende tekrardan sordum geçen hafta 13 yerdi şu an nasıl 16 yerde atma oldu? kimsenin arabasında boya atma olmazken neden bu araçta oluyor? Cevaplarını yazılı olarak istedim iç yazışma olduğunu gönderemeyeceklerini söylediler. aynen dediğin gibi içimden sövdüm yıldırma politikası izliyorlar. aradan bir hafta geçti bir daha servise çağırdılar yeni yerlerinde fotolarını çektiler tekrardan foto gönderdiler. otosan beni yeniden aradı boya atma sebebi dış etkenler dediler. dedim bu dış etkenler ney sürekli hergün kullandığım araca ne oluyorki atıyor 2 yaşındaki arabanın boyaları dedim. İsterseniz serviste boyayalım dediler. dedim her hafta yeni yerde başlıyor nasıl boyuycaksınız aracı komple fabrikadaki gibi boya teknolojiniz varsa buyrun boyayın dedim. en son ben ihtar çektim otosana. insanı zıvanadan çıkarıyorlar

sakın yılma sağlam bir analizle sana gerekirse sıfır araç alırız öyle bir dünya yok gerekirse basınla kapılarına dayanırız ben fordla 3,5 sene çalıştım ayrıca sadece fazla zamanım yok ama en kısa sürede analiz ederiz aracı sen yasal işlemlerine devam et
 

Y. Hocaoğlu

İnstagram: yavuz_hocaoglu_
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
3 Ocak 2017
Mesajlar
170
Tepkiler
388
Meslek
Üretim Müdürü
Üniv
Yalın Üretim Uzmanı
Baksana zeminde boya öncesi astar bile yok yuhh yani arabanın boyası komple dökülecek proses hatası bu
Normalde Fabrikada boya proseslerinde önce yüzey temizle yapılır daha sonra 1. kat astar atılır daha sonra 2.kat boya atılır 3.kat vernik atılır ve araç hemen fırına girer.Nerede bu astar astarı normal şartlarda yüzeyden koparamazsın
 

pendik05

MB Üyesi
Kayıt
20 Haziran 2018
Mesajlar
13
Tepkiler
3
Üniv
ege üniversitesi
Normalde Fabrikada boya proseslerinde önce yüzey temizle yapılır daha sonra 1. kat astar atılır daha sonra 2.kat boya atılır 3.kat vernik atılır ve araç hemen fırına girer.Nerede bu astar astarı normal şartlarda yüzeyden koparamazsın
yani astar atmayımı unutmuşlar
 

birx

MB Üyesi
Kayıt
10 Haziran 2018
Mesajlar
118
Tepkiler
47
Meslek
Makine Mühendisi
Üniv
BU
aracınızdaki mevcut durumun yetkili bir makam tarafından incelenmesi gerekiyor, tavsiyem mm odasından bir rapor alma durumunu sorabilirsiniz.
bu tür durumlara bakıyorlarmı bilmiyorum ... fakat mahkemeye verirseniz bilirkişi atanır ,sonuçta yine onlara gider.
 

pendik05

MB Üyesi
Kayıt
20 Haziran 2018
Mesajlar
13
Tepkiler
3
Üniv
ege üniversitesi
aracınızdaki mevcut durumun yetkili bir makam tarafından incelenmesi gerekiyor, tavsiyem mm odasından bir rapor alma durumunu sorabilirsiniz.
bu tür durumlara bakıyorlarmı bilmiyorum ... fakat mahkemeye verirseniz bilirkişi atanır ,sonuçta yine onlara gider.
hocam bu işte bilirkişi çok önemli bir çok arkadaş yanlış bilirkişi raporundan davayı kaybetmiş kimi bilirkişiler reçine kuş dış etken yapmıştır deyip geçiyormuş kimileri ise aracın boya atmasının gizli ayıp olduğu boyanın içten pul pul döküldüğü boyanın dayanımın zayıf olduğunu belirtiyormuş ben ankarada adam gibi rapor alabilecek yer bulamadım
 

Hsyn22

MB Üyesi
Kayıt
9 Ağustos 2017
Mesajlar
4
Tepkiler
0
Yaş
26
Üniv
Mersin Üniversitesi
Brnimde otomotive ilgim var Mersin üni Otomotiv müh kazandım benimde kafamda Türkiye de iş sıkıntısı yaşarmıyım var elektrik elektronik müh te geliyordu pilman olıyım mı olmayayım mı ikilem içindeyim
 
Yukarı Alt