Oyun yazılımı hata bulma

Konu, 'Elektrik Mühendisliği' kısmında Engineer:) tarafından paylaşıldı.

  1. Engineer:)

    Engineer:) MB Kulüp

    Kayıt:
    11 Ocak 2017
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    2
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +2 / 0 / -0
    Merhaba, oyun kodları yazılımında bir hata var bulamıyorum yardımcı olur musunuz?

    #include<stdio.h>
    #include<time.h>
    #include <windows.h>
    void gotoxy(int x, int y) {
    COORD coord; coord.X = x; coord.Y = y;
    SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), coord);
    }
    main() {
    int x = 2, y = 2, xa = 1, ya = 1, bekle = 50, a, b, i, deger = 0, y2;//Degiskenler Tanımlanıyor
    char tus; //tus degere char olarak belirleniyor
    clock_t son;//Zaman Ayarlaması
    son = clock() + 60 * CLK_TCK;//Zaman Ayarlaması
    srand(time(NULL));//Randomun her seferinde farklı gelmesi
    Sifir://* in 0 üzeri ne gelince geleceği yer imi
    a = rand() % 60;//random
    b = rand() % 15;//random
    gotoxy(a, b); printf("0");//belirlenen kordinatlara 0 koy
    do {
    for (y2 = 0; y2 <= 25; y2++) {// sağ tarafa çizgi çiz
    gotoxy(60, y2); printf("|");
    }// sağ tarafa çizgi çiz sonu
    do {
    gotoxy(x, y); printf("*");//belirlenen acılara deger koy
    Sleep(bekle);//bekle
    gotoxy(x, y); printf(" ");//daha sonra o alanları boşalt
    x += xa;//x koordinatın değişsin
    y += ya;//y koordinatın değişsin
    if (x>58 || x<3) xa = -xa;//ekran boyutları dışına çıkmak isterse geri döndür
    if (y>20 || y<2) ya = -ya;//ekran boyutları dışına çıkmak isterse geri döndür
    if (a == x && b == y) {//* ile 0 aynı koordinatta ise o alanı boşalt
    printf("");//orayı boşalt
    deger += 10;//Puanınızı 10 arttır
    goto Sifir;//yeni koordinat belirlenecek yer imine git
    }//* ile 0 aynı koordinatta ise o alanı boşalt sonu
    gotoxy(62, 20); printf("Puaniniz:%d", deger);//sağ tarafa puanınız yazar
    } while ((clock() < son) && (!hit()));//Tusa basılmadıysa ve saat dolmadıysa ise dön
    if (clock() >= son) break;//belirlenen saat aralığında değilse programı bitir++
    tus = getch();//klavyeden basılan tusu algıla
    if (tus == + && bekle>0) bekle -= 10;//tus + ise ve bekle 0 dan büyükse bekleme süresini 10 azalt
    if (tus == -) bekle += 10;// tus - ise nbekleme süresini 10 arttır
    } while (tus != 27);//klavyeden escye basılıncaya kadar
    }
     
    • Beğen Beğen x 1