yüzde yüz Türk tasarımı elektrikli otomobil "EVT S1"

Konu, 'Genel Konular ve Sorular' kısmında Taner Hayret tarafından paylaşıldı.

  1. Taner Hayret

    Taner Hayret MB Üyesi

    Kayıt:
    24 Şubat 2015
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    47
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +54 / 2 / -0
    Hacettepe Üniversitesi tarafından geliştirilen elektrikli otomobil prototipi EVT S1 görüntülendi.
    Hacettepe Üniversitesi Teknokent’te üniversite bünyesindeki mühendisler ve öğretim üyeleri tarafından yapılan EVT S1, 3 yıllık bir çalışmanın ürünü. Şasisinin yüksek dayanımlı alüminyum malzemeden imal edildiği aracın kaporta kısmı ise hafifliğinden ötürü fiber ve polimer malzemeden üretilmiş. 100 kilometrede yaklaşık 4 liralık elektrik tüketimi yapan araç, proje seri üretime geçerse Ankara-İstanbul seyahati 18 liraya mümkün kılacak.

    0’dan 100’e 7.5 saniyede ulaşabilen EVT S1, 141 beygir motor gücüne ve 180 kilometrelik maksimum sürat değerine sahip. Hızlı dolumda 30 dakikada, normal dolumda ise 10 saatte bataryasının tamamını doldurabilen araç 35 kW/saat batarya kapasitesiyle yaklaşık 300 kilometre yol alabiliyor.
    EVT S1, seri üretim onay belgesi alabilirse yollara çıkmaya hazır hale gelecek. İlk etapta 1000 adetlik bir üretim kapasitesi planlanan EVT S1’in 50.000$ civarında bir fiyata piyasaya sunulması düşünülüyor.
    30 dakikalık şarjla 300 km yol katedebiliyor
    evt_s11.jpg evt_s12.jpg evt_s14.jpg evt_s15.jpg evt_s16.jpg evt_s17.jpg
    EVTS1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180'e limitlenen araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor. Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kwsaat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbul- Ankara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.


    kaynak:sabah gazetesi
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 14 Mart 2016
    • Beğen Beğen x 1
    • Bilgilendirici Bilgilendirici x 1
  2. GökhanÇoban

    GökhanÇoban MB Üyesi

    Kayıt:
    23 Aralık 2015
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    0
    Meslek:
    otomotiv
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +1 / 0 / -0
    Üniversite:
    İnşallah kazanıcaz
    Böyle bir ürün Türkiye de otomotiv üretiminin olabileceğinin kanıtıdır. Teknik özellikleri, uzun yıllar ar ge birimini sadece elektrikli araçlara ayıran ve çok geçmişi olan firmaların otomobilleri ile aynı seviyede sayılır. Otomobili diğer üniversitelerinde örnek alıp yada üniversiteler kendi aralarında anlaşıp yeni ürünler ortaya çıkarmaları gerekmekte bu konuda öğretim üyeleri ve fakültelere iş düşüyor. Vestel bu konuda çok büyük bir örnektir şimdiden elektrikli otomobil parçaları hakkında bir çok patentleri var. Onuk firması nın da çok güzel projeleri var.
     
    • Katılıyorum Katılıyorum x 1
  3. hknbyram.38

    hknbyram.38 MB Üyesi

    Kayıt:
    29 Aralık 2015
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    1
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +1 / 0 / -0
    Üniversite:
    aksaray üniversitesi
    Ülkemizde otomobil üretilememesi bunu yapacak kimse yok demek değil, sadece yatırım isteyen bir iş ve dışarıdan görüldüğü gibi ''üretemiyoruz'' dan ibaret değil, ülkemizde onlarca araç fabrikası var tabii ki yabancı yatırımlı, en başta Ford ''ben 1.5 milyar yatırım yaptım, eğer bu ülkede araç üretilecekse fabrikamı buradan çekerim'' şeklinde açıkça belirtmiştir yani yerli demek illa %1oo tek parça halinde bir fabrikadan çıkacak değil, ülkemizde bir çok markanın fason olarak disk, far, jant daha neler nelerini üreten yerli firmalarımız var bu iş cesaretli bir yatırımcı olduktan sonra daha profesyonel boyutlarda zaten gerçekleştirilir.

    Yukarıda ki araç üzerinde çok ciddi bir emek olduğu tabii ki ortada, büyük başarı ancak kusura bakmayın ama amatör, dediğim gibi bu iş bir yatırımcı ile daha profesyonel olmalı bu şekilde pazarda rekabeti zor.
     
  4. Oğuzhan Mallı

    Oğuzhan Mallı Yetkili Kişi Genel Yönetici

    Kayıt:
    6 Şubat 2015
    Mesajlar:
    511
    Beğeniler:
    408
    Meslek:
    Nükleer ve Atom Mühendisi
    En İyi Cevap:
    11
    Değerlendiriler:
    +512 / 5 / -1
    Üniversite:
    MEPhI, KTÜ
    "EVT Motor destek gelmediği için faaliyetlerine son vermek zorunda kalmıştır. EVT S1'in akıbeti Devrim Arabaları gibi olmuştur. Bize manevi destek veren halkımıza teşekkür ederiz. "

    Türkiye'de hiçbir başarı cezasız kalmaz...
    http://www.evtmotor.com.tr/