Bol Su içmenin Sağlığa Olan Faydası Kanıtlandı

Konu, 'Popüler Bilim' kısmında Andromeda tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Andromeda

    Andromeda Uzaylı... MB Kulüp

    Kayıt:
    10 Şubat 2015
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    49
    Meslek:
    Bilgisayar Mühendisi
    En İyi Cevap:
    2
    Değerlendiriler:
    +58 / 2 / -0
    Üniversite:
    ODTU
    Bazen kilo vermek için, bazen de şeker, sodyum ve doymuş yağ oranlarını düşürmek için ya da doktor tavsiyesiyle su alımı arttırabilir. ABD’de yapılan yeni bir araştırmada, büyük kısmı bol su tüketen 18,300 kişi üzerinde yapılan testler günlük kalori alınımının % 1’e kadar düştüğü ve doymuş yağ, şeker, sodyum ve kolesterolün düştüğü görüldü.

    İllinois Üniversitesi tarafından yayınlanan araştırmada, günlük 1,2 veya 3 bardak daha fazla su tüketimi yapan kişilerde,günde 68 ila 205 kalori azalma, sodyum miktarında 78 ila 235 mg azalma tespit edildi. Ayrıca İllinois Üniversitesi’nden kinesiyoloji ve toplum sağlığı profesörü Ruopeng An tarafından yayınlanan araştırmada günlük 5 g ile 18 g daha az şeker ve kolesterol ve 7 ila 21 mg azalması olduğu da belirtildi. Beslenmede su alımı etkisinin etnik ırk, eğitim, gelir ve vücut ağırlığı ile benzer bir ilişkisi olduğu belirtiliyor. Bu bulgular sayesinde beslenmede su tüketiminin önemi belirtilerek, yüksek kalorili içeceklerin tüketiminin azaltılması yönünde spotlar yapılabilir.

    bol su içmek.jpg

    Uluslararası Sağlık ve Beslenme Araştırması’ndan 2005-2012 yılları arasında alınan 4 dalga verisi, Sağlık İstatistikleri Ulusal Merkezi tarafından işlendi. Katılımcılara her iki günlük planda ne yiyip , içtikleri sorularak 3 ile 10 günlük aralıklarda incelendi. Her kişinin içtiği su miktarı ve günlük beslenmedeki oranı hesaplandı. Şekersiz siyah çay,bitki çayı ve kahve su kaynağı olarak sayılmadı, fakat Prof. An’in hesaplamalarında beslenmede toplam su tüketimi de yer aldı.

    Ortalama olarak katılımcılar günde 4,2 bardak su içti ki, bu toplam diyetsel su alımının % 30’una denk geliyordu. Katılımcılar ortalam 2157 kalori alırken, bunun 125 kalorisi şekerli içeceklerden ve 432 kalorisi isteğe bağlı yiyeceklerden, bunlar besleyiciliği düşük tatlı , pasta atıştırma karışımlardan sağlanabilir.

    Aslında çok küçük olsa da katılımcıların su tüketiminde % 1 artış günlük kalori alımında 8,6 kalori azalmasıyla ilişkilendirildi. Su alımıyla yağ, şeker, sodyum ve kolesterol tüketimi hafif azalma görüldü.

    Prof. An, kalori azalmasının en fazla orta yaşlı erkek ve kadınlarda olduğunu ve bunun grubun yüksek kalori alımıyla alakalı olabileceğini belirtti.

    Kaynak:
    Kod:
    http://www.gercekbilim.com/su-icmek-kalori-vermek-saglik/
     
  2. MuallimMuallim

    MuallimMuallim MB Üyesi

    Kayıt:
    19 Şubat 2017
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    0
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +1 / 0 / -0
    Üniversite:
    Hedef Boğaziçi Bilgisayar
    Aslında bunun başka bir yararı da var. Bunu huzur manevi bir şey gibi düşünüp benzetebiliriz. Mesela içince ark arkaya serinliyor miden boğazın. O çok güzel bir şey