C ++ proglamla yardım

berkayfd

MB Üyesi
Kayıt
28 Kasım 2016
Mesajlar
1
Tepkiler
0
Yaş
21
Üniv
Kırıkkale Üniversitesi
Merhaba bi ödevim varda yardım edebilir misiniz? Bu ödevde x,y koordinatları girilerek Üçgen tanımlanmasını ve üçgenin ikizkenar olup olmadığının kontrolünün yapılmasını sağlayacak olan Nokta ve Ucgen sınıfları ile bu sınıfların bazı fonksiyonlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Buna göre:
Nokta isimli bir sınıf tanımlayın. Bu sınıfın :
• float türden x ve y (private) değişkenleri olsun.
• X ve y değişkenlerine değer atayan değiştirici bir fonksiyon tanımlayın.
• X ve y değişkenlerinin değerini döndüren iki ayrı erişimci fonksiyon tanımlayın. (fonksiyon isimlerini kendiniz verin)

Herhangi bir sınıfa ait olmayan, nokta sınıfından iki nesneyi parametre olarak alan ve bu iki nokta arasındaki öklid uzaklığını hesaplayıp döndüren float türden fonksiyonu tanımlayın.
Ucgen isimli bir sınıf tanımlayın. Bu sınıfın:
• Nokta sınıfından p1,p2 ve p3 (public) değişkenleri olsun.
• Bu sınıfın iki çeşit yapıcı fonksiyonu olsun. Birisi parametre almayan tüden olup p1,p2 ve p3 noktalarının x ve y değerlerine 0 atayan bir fonksiyon olsun. Diğeri nokta sınıfından 3 adet nesneyi parametre olarak alan ve p1, p2 ve p3 noktalarına bu parametrelerin değerlerini atayan bir fonksiyon olsun.
• Bu sınıfın bool türden değer döndüren ve parametre almayan bir fonksiyonu olsun. Bu fonksiyon üçgenin noktalarından kenar uzunluklarını hesaplayıp herhangi iki kenarı birbirine eşit ise true (veya 1) değilse false (veya 0) döndürsün.
Yazdığınız bu sınıfları, standart giriş çıkış fonksiyonlarını ve gerekli değişkenleri tanımlayıp kullanarak şu işlemleri yapın:
Main fonksiyonda Ucgen sınıfından iki adet nesne tanımlayın. Birinci üçgen nesnesinin nokta koordinatlarını (n1,n2,n3)= (0,0)-(0,3)-(4,0) olarak ayarlayın. Bu üçgen ikizkenar ise ekrana “ücgen 1 ikizkenardır”, değilse “ücgen 1 ikizkenar değildir” mesajını yazdırmak için ilgili sınıfın fonksiyonlarını kullanın. Sonra bu üçgenin (n1,n2,n3) değerlerini (0,0)-(0,4)-(4,0) olarak değiştirin ve aynı işlemleri tekrar yaptırın. İkinci üçgen nesnesinin 3 adet noktasına ait x,y değerlerini ise kullanıcıdan okutun. Bu üçgenin de ikizkenar olup olmadığını ekrana yazdırmak için benzer işlemleri yaptırın.
 

betusella

MB Üyesi
Kayıt
15 Ağustos 2017
Mesajlar
27
Tepkiler
9
#include <stdio.h>
#include <math.h>
int main(){
int a,b,c;
float A,s;
printf("Kenarlari giriniz: ");
scanf("%d %d %d",&a,&b,&c);
if ((a==b)&&(b==c))
printf("Eskenar ucgen");
else if ((a==b)||(b==c)||(a==c))
printf("ikizkenar ucgen");
else if ((a*a+b*b==c*c)||(a*a+c*c==b*b)||(b*b+c*c==a*a))
printf("Dik ucgen");
else if ((a!=b)&&(b!=c)&&(a!=c))
printf("Cesitkenar ucgen");
else{
printf("Kurala uymayan kenar degerleri...");
return 0;//exit(0);
}
s=(float)(a+b+c)/2;
A=sqrt(s*(s-a)*(s-b)*(s-c));
printf("\nAlan=%f",A);
}

şuna benzer yapabilirsin
 

Volkan Ünal

Yetkili Kişi
Moderatör
Kayıt
18 Şubat 2015
Mesajlar
138
Tepkiler
85
Meslek
Öğrenci
Araştırmanız gereken kavramlar , class , oop , inheritance
 
Yukarı Alt