CV Şanzıman

Konu, 'Genel Konular ve Sorular' kısmında ramazann.63 tarafından paylaşıldı.

  1. ramazann.63

    ramazann.63 MB Üyesi

    Kayıt:
    7 Aralık 2015
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    0
    Meslek:
    otomotiv öğrencisi
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +0 / 0 / -0
    Üniversite:
    Dumlupınar Üniversitesi
    Merhabalar, CVT şanzımanın çalışmasını kısaca açıklar mısınız?
     
  2. mechkaku

    mechkaku MB Üyesi

    Kayıt:
    10 Aralık 2016
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    5
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +6 / 0 / -0
    Üniversite:
    Çukurova Üniversitesi
    Öncelikle merhabalar. Continuously Variable Transmission (CVT) anlamına gelen yani sürekli değişen şanzıman, bu tür şanzımanlarda dişli kullanılmaz. Onun yerine, iki kasnak arasına bir metal kayış bağlanarak sağlanır ve o kayışın gerilmesi ile hız sağlanacak şöyle göstereyim =>
    CVT şanzıman.jpg

    (şanzıman sistemleriyle ilgili sunum hazırlamıştım ordan aldım direk.) Metal belt'i optimumda tutmak için kasnaklardan birinin efektif çapı büyürken, diğerinin o oranda azalacak.
    Kasnaklardan biri motor tarafından diğeri ise kardan miline(drive shaft) bağlıdır. Böylece sonsuz sayılarda oranlara ulaşabilir yani vitesin sonu yoktur ama araba bir yere kadar hızlanacağından tabii sonu var gibi bir yerde.
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 17 Şubat 2017
  3. carboss

    carboss MB Üyesi

    Kayıt:
    15 Ocak 2017
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    2
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +3 / 0 / -0
    Üniversite:
    Afyon Kocatepe Üniversitesi
    Ayrıca birçok Japon firması bu şanzımanı kullanmakta.Avrupa'da ise Audi Multitronic.
     
Benzer Konular
  1. looktr
    Cevaplar:
    2
    Okunma:
    737
Yüklüyor...