CV Şanzıman

ramazann.63

MB Üyesi
Kayıt
8 Aralık 2015
Mesajlar
6
Tepkiler
0
Meslek
otomotiv öğrencisi
Üniv
Dumlupınar Üniversitesi
Merhabalar, CVT şanzımanın çalışmasını kısaca açıklar mısınız?
 

mechkaku

MB Üyesi
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesajlar
29
Tepkiler
5
Üniv
Çukurova Üniversitesi
Öncelikle merhabalar. Continuously Variable Transmission (CVT) anlamına gelen yani sürekli değişen şanzıman, bu tür şanzımanlarda dişli kullanılmaz. Onun yerine, iki kasnak arasına bir metal kayış bağlanarak sağlanır ve o kayışın gerilmesi ile hız sağlanacak şöyle göstereyim =>
CVT şanzıman.jpg


(şanzıman sistemleriyle ilgili sunum hazırlamıştım ordan aldım direk.) Metal belt'i optimumda tutmak için kasnaklardan birinin efektif çapı büyürken, diğerinin o oranda azalacak.
Kasnaklardan biri motor tarafından diğeri ise kardan miline(drive shaft) bağlıdır. Böylece sonsuz sayılarda oranlara ulaşabilir yani vitesin sonu yoktur ama araba bir yere kadar hızlanacağından tabii sonu var gibi bir yerde.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

carboss

MB Üyesi
Kayıt
15 Ocak 2017
Mesajlar
7
Tepkiler
2
Yaş
27
Üniv
Afyon Kocatepe Üniversitesi
Öncelikle merhabalar. Continuously Variable Transmission (CVT) anlamına gelen yani sürekli değişen şanzıman, bu tür şanzımanlarda dişli kullanılmaz. Onun yerine, iki kasnak arasına bir metal kayış bağlanarak sağlanır ve o kayışın gerilmesi ile hız sağlanacak şöyle göstereyim =>
Eki Görüntüle 1250

(şanzıman sistemleriyle ilgili sunum hazırlamıştım ordan aldım direk.) Metal belt'i optimumda tutmak için kasnaklardan birinin efektif çapı büyürken, diğerinin o oranda azalacak.
Kasnaklardan biri motor tarafından diğeri ise kardan miline(drive shaft) bağlıdır. Böylece sonsuz sayılarda oranlara ulaşabilir yani vitesin sonu yoktur ama araba bir yere kadar hızlanacağından tabii sonu var gibi bir yerde.
Ayrıca birçok Japon firması bu şanzımanı kullanmakta.Avrupa'da ise Audi Multitronic.
 
Yukarı Alt