elektrikli arabalarda alternatif akımı kullanarak enerji üretme

Konu, 'Proje ve Fikir Atolyesi' kısmında polat tarafından paylaşıldı.

  1. polat

    polat MB Üyesi

    Kayıt:
    23 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    12
    En İyi Cevap:
    2
    Değerlendiriler:
    +13 / 0 / -0
    Üniversite:
    mardin artuklu ünv. elektronik
    elektrikle çalışan arabaların jant kısmana alternatif akım üreten bir motor yerleştirilecek ve bu motor araba hareket ettiğinde kendi enerjisini üretebilecek değisik fikirde olan arkadaşlarım varsa fikir alışverişinde bulunubiliriz. bu prje daha kağıt üzerinde dir benim düşündüğüm bir projedir.GÖRÜŞLERİNİZİ BEKLİYORUM
    ...
     
    • Beğen Beğen x 1
  2. Furkan Bayram

    Furkan Bayram Yetkili Kişi Moderatör

    Kayıt:
    15 Şubat 2015
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    63
    Meslek:
    Öğrenci
    En İyi Cevap:
    1
    Değerlendiriler:
    +71 / 0 / -0
    Üniversite:
    Fırat Üniversitesi
    Merhaba,

    Öncelikle jant kısmına yerleştirdin diyelim,ilk olarak tekerleğe aktarılan gücü bölmüş olmayacak mı oraya ilave bir eleman takılması ? İkinci olarakta örneğin 100 w'lık bir güç ana motordan çıktı diyelim,tekerlere gelene kadar zaten belirli bir miktar kayıp var.Tekerlere 90 w'ın ulaştığını düşünecek olursak oraya takacağımız ilave eleman bu 90 w'ı kullanacaktır.Dolayısıyla tekerleğe kalan güç azalacaktır ki %100 verim olmadığını da düşünürsek ilave bir eleman da kayıp vereceği için ( ısı vb.) ben pek doğru bulmuyorum açıkçası.
     
    • Beğen Beğen x 1
  3. Matrix

    Matrix MB Üyesi

    Kayıt:
    26 Kasım 2016
    Mesajlar:
    23
    Beğeniler:
    12
    En İyi Cevap:
    3
    Değerlendiriler:
    +16 / 0 / -0
    Merhabalar..
    Benzer bir şey üretmek benimde hayalim ve bu konuda bir kaç düşüncem var. Ancak ulaşabildiklerim ile bunları bir araya getirebilme konusunda mühendise ihtiyacım olduğundan pek ileri gidemiyorum. Mesela yedek tekerlek alanı ihtiyaç duyulan enerjiyi üretmek için kullanılabilir. Elektrikli otolarda 90W üretim ne işine yarar bilmiyorum ? Hadi bunu 4X90= 360W eder ki yine de mevcut otomobillerde 125 KWh kullanıldığı düşünüldüğünde far ihtiyacı sayılır.. Kullanılan elektrikli otomobillere jeneratör takmak bile düşünülse yer ağırlık gürültü yakıt ve atık ... gibi sorunlar ortaya çıkıyor. Elektrikli oto şarj istasyonları ile elektrikli oto bataryalarının dolum süreleri göz önünde bulundurulduğunda da 30 dakikadan 8 Saat'e kadar çeşitlilik gösteriyor. Sürekli tekrar eden şarj nedeniyle verim kayıpları da mevcut. Tüm bunlara rağmen kendi içinde bir yapı ile dışa bağlı kalmadan elektrik üretip menzili uzatmak mümkün hatta bunu evler için elektrik üreten yapılar olarak da kullanmak mümkün. Tabi devlet 7 temel yöntem dışındaki elektrik üretim modellerini ticari değer taşımadığı için pek dikkate almıyor. Sadece Kişisel kullanıma izin veriyor. Neyse konumuza dönecek olursak projeniz için fikirlerimi ve düşüncelerimi paylaşabilirim.
     
    • Katılıyorum Katılıyorum x 1