İş Dünyasına Yön Verenler: Henry Ford Kimdir

Kayıt
13 Mart 2015
Mesajlar
7
Tepkiler
20
Meslek
Endüstri Müh.
Üniv
Kırıkkale Üniversitesi
“Güçlü,hızlı ve dayanıklı, göründüğü kadar da iyi olan bir araba. Daha üstün nitelikleri veya malzemeleri başka bir arabada, başka bir fiyata temin etmek mümkün değildir. Bu arabadan daha iyisi yoktur ve yapılamaz.”

850 dolara satılacak bu araba ilanı, 1908 yılının Eylül ayında Amerikan dergi ve gazetelerinde yayımlanmış çoğu okur tarafından çılgın bir iddia olarak görülmüş.Halbuki bu ilan insanların yaşam tarzlarında açılacak olan yeni çığır ve imalat sanayiinde gerçekleşecek devrimin habercisiydi.


Dört Silindirli, Yirmi Beygir Gücünde, Beş Kişilik Ford Binek Arabası”” şeklinde reklamı yapılan Model T , Henry Ford'un on yıllık hayalinin gerçekleşmiş haliydi.
Dünya çapındaki satışı on beş milyonu bulmuştu.Bu rakam tüm imalatçıların sattığı araba sayısına eşitti.
indir.jpeg



Bu başarının sahibi Henry Ford 1863 yılında Greenfield'da bir çiflikte dünyaya geldi.Çiftlik işlerini devralması beklenen Henry, babasının ümitlerini boşa çıkardı.Tarım işlerinden nefret ediyor mekanik işleri büyük bir istekle yapıyordu.Yıllar sonra bile şunları yazmıştı;



brooks-on-Henry-Ford-subbed.jpg
”Ağır hareket eden birkaç atın arkasından saatler ve günler boyunca zaman geçirmek ne büyük bir kayıp.”

12 yaşına geldiğinde yatak odasına kurduğu tezgahta arkadaşlarının saatlerini tamir etmeye başladı.

henry-ford-baby_thumb.jpg

“Küçük yaşlardan itibaren birçok şeyin çok daha iyi yapılabileceğini düşünüyordum.Her ne kadar annem doğuştan makineci olduğumu söylese de ,beni makıne işlerine yönelten sebep buydu”


1876 yılında annesini kaybeden Henry çiftlikten ayrılarak Detroit'de mekanisyen olarak işe başladı.Artık ilgi alanına saatlerin yanısıra buhar makinede böylelikle girdi.Gündüzleri buhar makinesi atölyesinde boş zamanlarında da saat tamircisinin yanında çalıştı.

Sonraki üç yıl boyunca ,kendine ait bir saat imalathanesi açmayı düşünmüş ancak giderleri ve olası pazarı hesaplayınca vazgeçmiş.Fiyatı düşük tutabilmek için büyük miktarlarda saat üretmesi gerekeceğini anlamış ancak “saatler evrensel ihtiyaçlar arasına girmiyor(o günler için),bu yüzden de insanlar genellikle bunları satın almıyordu”diye düşünmüş ve bu piyasaya girmemiş.

1884 yılında babasının yoğun ısrarlarıyla tekrar kırsal hayata çekilmiş.Tarım hayatından tekrar bunalan Henry ilgisini yeni bir otomobilin çizimine yöneltmiş.Daha fazla dayanamayarak tekrar Detroit'e giden Henry, Edison Detroit Elektrik Şirketi'nde mühendislik işine girmiş.Elektrik santalleri kuran ,ABD'nin ana kentlerine kablolar döşeyen ,elektrik çağı başlatan bu şirkette baş mühendis olan Henry'nin akli hala petrolle çalışan motorlarda kalmış.

Boş zamanlarında,evlerinin arka kısmında bulunan barakada motor tasarlamaya başlamış.Motorun sıfırdan yapılmasının ne derece zor olduğunu anlayan Henry yükümlülüğünü hafifletmek için mekanisyen arkadaşı Jim Bishop ile güçlerini birleştirmiş.Bu ikilinin araba üretebilmeleri iki yıllarını almış.Henry'nin arabasını ilk denemesi 1896 yılında başlamış.Daha fazla bekleyemeyeceklerine karar vererek arabayı baraka kapısına doğru itmiş ancak araba kapıdan sığmayacak kadar büyük olmuş, Henry sabırsızlıkla ön duvarı parçalamaya başlamış ve sabahın dördünde Ford'un ilk arabası gezisine böylece çıkmış.İlk arabasını 200 dolara satarak ikinci aracının üretimine başlamış.

henry-ford-design-turnpike.jpg
“Bana göre Hiçbir şey rahat bir hayattan daha iğrenç olamaz.Hiçbirimizim rahatlamaya hakkı yoktur.Uygarlıkta ayaklara yer yoktur.”


Henry ortalıkta arabayla görünmeye başlayınca işine gerekli çabayı gösterip göstermediğini denemek isteyen patronları tarafından ,arabalar ile uğraşmaktan vazgeçmesiyle şartıyla terfi teklifi gelmiş.Araba rüyasından vazgeçmeyen Henry istifa ederek Detroit Otomobil Şirketi'ni kurmuş.

“Her neslin kendine has sorunları vardır;hepsinin çözümleri kendileri tarafından bulunmalıdır.Babalarımızdan daha iyi şeyler yapamadığımız takdirde,yaşamamızın hiçbir faydası yoktur.”

Ortaklarla kurulan bu şirket Henry'nin bir özelliğinin ortaya çıkmasına sebep olmuş;Aşırı özgüven.Bazı konularda kendisiyle aynı fikirde olmayan ortaklarıyla uzlaşı sağlamak yerine herzaman kendisinin haklı olduğunu düşünmeye başlamış.Büyük bir sıkıntıya yol açan bu durum Detroit Otomobil Şirketi'nin batmasına sebep olmuş.

images.jpeg

İşlerini yoluna koyarak tekrar “Henry Ford Şirketi” adıyla hayallerine yeni bir girişim olan yarış arabaları fikriyle devam etmiş.Fakat bu şirketin sonuda Henry'nin dik kafalı ve yalnız kendisine inanan biri olması sebebiyle sonu aynı olmuş.

Bu seferde 1903'te Ford Motor Şirketi'ni kurmuş.Kendi kendisini yetiştirmiş bir mühendis olduğu için teknik şemalardan anlamayan Henry içgüdüleriyle hareket ettiği için işin aksamasına, ortakların ve iş arkadaşlarının sinirlenmesine sebep oluyor ve kaçınılmaz olan ortakların ayrılmasıyla Ford tüm kontrolü eline alıyor.

Yeni bir fabrika inşa ediliyor ve Henry'nin en başından hayali olan “büyük kitleler için araba” fikri ve kendisi şu sözlerle tarihe geçiyor;

“Büyük kitleler için bir araç üreteceğim.Ailenin tamamı için yeteri kadar büyük olan,kullanımı ve bakımı için yeteri kadar küçük olacak.Modern mühendisliğin elverdiği en sade tasarım çerçevesinde,işe alınacak en iyi işçilerin üreteceği en iyi malzemelerden yapılacak.Ancak fiyatı o denli düşük olacak ki,iyi maaş alan bir kimsenin bu araçlardan birine sahip olamaması söz konusu olmayacak.Ve ailesiyle birlikte,Tanrı'nın sunduğu geniş alanlarda,mutlu saatlerin lütfuna erişecektir.”


ford_film_landing-nodate.jpg

 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

Furkan Bayram

Yetkili Kişi
Moderatör
Kayıt
15 Şubat 2015
Mesajlar
94
Tepkiler
69
Meslek
Makine Mühendisi
Üniv
Fırat Üniversitesi
Yeni mezun ve girişimci arkadaşlara güven verebilecek türden bir yazı.Teşekkürler.
 

Muhendis adayi

MB Üyesi
Kayıt
5 Ekim 2015
Mesajlar
9
Tepkiler
0
Yaş
28
Üniv
Kirikkale universitesi
Buyuk insan basarili bir ceo kapacagimiz cok sey var ondan :)
 
Yukarı Alt