Hangi Mühendisliği Seçmeliyim

hangisini önerirsiniz?


  • Seçmen sayısı
    24

Deduska

MB Üyesi
Kayıt
29 Temmuz 2016
Mesajlar
187
Tepkiler
124
Meslek
Developer
Bütün mühendislikler güzeldir. Bu soruya bizim tarafımızdan verilecek bir cevabı yok. Makine, İnşaat, EEM, Bilgisayar vs. bir çok mühendislik hepsi bir birinden güzel dallar. Bu noktada senin hangi bölüme ilgin olduğunu bulmak ve kendini o alanlar iyi geliştirmen gerekiyor. Alanında kendini iyi geliştirdiğin sürece avantaj senindir.

Dilersen şöyle bir yol izleyelim,
  • Temiz bir defter çıkar
  • İlk önce hangi mühendislikler var, bunları not al
  • Bu bölümlerin için temiz sayfalara ne iş yaptıkları, gelecekleri gibi notlarını çıkar.
  • Sonuç : En son ilgi duyduğun alanı yaz :)
Eğer arasında kaldığın olursa işte o zaman sor sorularını. Uygunsa başlayalım istersen, yardımcı olurum her zaman.
Başarılar.

Dikkat: Ne olursa olsun, kararı sizindir. Hiç bir şekilde hayatınıza dokunmak istemiyorum. Sadece tavsiyedir.
 
Son düzenleme:

james lea

MB Üyesi
Kayıt
22 Temmuz 2016
Mesajlar
57
Tepkiler
10
Yaş
25
Endüstri ile elektriği araştırdım.sanırım elektrik bana daha uygun.Geçen senede bilgisayar mühendisliği istiyordum ama annem babam tıp olur diye bir sene daha uzatma mı istediler.tabi bu olmayacak gibi.ygs de 70k gelir Lys de de bunu 30 yada 20 k çekebilirim.sizce ben hangi üniversitede okursam elektrik ve elektronik mühendisliğinde daha iyi gelişirim
 

Deduska

MB Üyesi
Kayıt
29 Temmuz 2016
Mesajlar
187
Tepkiler
124
Meslek
Developer
Teknik üniversite tercih edilirse eğitimi daha iyidir, mühendislik alanlarında ama bu eğitimi projelerle süslemen lazım. Sadece üniversite eğitimiyle başarı elde edemezsin.

Dikkat: Ne olursa olsun, karar sizindir. Hiç bir şekilde hayatınıza müdahale etmiş gibi olmak istemiyorum. Sadece tavsiyedir.
 

canocan

MB Üyesi
Kayıt
14 Mayıs 2017
Mesajlar
1
Tepkiler
0
Yaş
23
Selamünaleyküm abilerim ablalarım ben mühendislik bölümü için çok kararsız kaldım aklımdan geçen 2 bölüm var yazılım ve mekatronik ama hangisini seçmem gerektiğinde kararsızım önü açık ve iş olasılıgı yüksek bi bölüm istiyorum sürekli kendimi geliştirip bişey katacağım iş sahası geniş bi bölüm sizinse aklımızdan geçen önerisi olan varsa memnun olurum. Ama oncelıkle bu bölümler hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum vereceğiniz yazacağınız her bi kelime benim hayatıma yön verecek :) şimdiden hepinize teşekür ediyorum
 

ComputerBrain

MB Üyesi
Kayıt
10 Aralık 2016
Mesajlar
9
Tepkiler
7
Üniv
Eastern Mediterranean Uni
Aleyküm selam,
Yazılım mühendisliği için bir kaç kelam edeyim.Eğer iyi bir üniversitede okursan eğitim dili ingilizce olursa(eğitim dili benim görüşüm katılmayanlara saygı duyarım) güzel olur derinlemesine bir eğitim alırsın ;Software Requirements Analysis and Specification,Software Quality Assurance and Testing,Security of Software Systems,Software Process and Management,Software Design gibi.Eğer ilgini çekiyorsa ve yazılım alanında yükselmek istiyorsan iyi bir eğitim olur.Örnek verdiğim dersler aslında birer iş alanıdır,örneğin Yazılım Test Mühendisi,Yazılım Güvenlik Uzmanı vb.Mekatronik için okuyan o alanda çalışan arkadaşlar daha iyi bilgiler verir bunlar benim yazılım mühendisliği için diyebilceklerim.Şimdiden hayırlısı olsun senin için.
 
Konu sahibi
Konu sahibi
Emre Yavaş

Emre Yavaş

MB Üyesi
Kayıt
6 Temmuz 2015
Mesajlar
8
Tepkiler
1
Yaş
25
Çok teşekkür ederim. Benim de ilgim çekti ama tercihimi yapmıştım. Belki üstüne okurken denerim şansımı
 

omercan____

MB Üyesi
Kayıt
15 Kasım 2017
Mesajlar
3
Tepkiler
1
Yaş
22
Öncelikle Merhaba, şuan 12. sınıfım bilişim bölümündeyim bu sene malum yeni sistem yks sınavı var bütün mesleklere bakınca bana uygun mesleği mühendislik olarak gördüm fakat hangi mühendisliği seçsem bilmiyorum istediğim elektrik elektronik müh. ama şuan lisede okuduğum bilişim bölümü olduğundan kafam karışık ama EEM yani elektrik elektronik te dal çok olduğu iş imkanı daha çook olduğu için eem daha çok istiyorum ama çok zor biliyorum bunun için üniversite hayatında ve şimdiden kendimi geliştirmem lazım bunun için gazi üniversitesi düşündüm fakat eem puanı beni aşar gibi ama bilgisayar için gazide metokdan okuyabilirim metok bilgisayarı kazancağıma eminim şimdilik fakat iş imkanı daha az ve kısıtlı eem de kodda görüldüğünden daha zor ve dalları fazladır eem in ama zor bununn için öneren yok ama ben ünide iyi bi mühendisin olduğu gibi kendime donanım katmak için gidiyorum çoğu insan gibi gezip tozmak için 4 senede kendime biçok şey katabilirim bi kaç dil katabilirim bu yüzden yardımınız lazım bu arada mekatronik müh. de nasıl bişey çok merak ediyorum alan ve iş imkanı nasıl önerir misiniz eem veya bilgisayarı boşver mekatronik bak dermisiniz?
bide şu var ben donanımlı bi mühendissem okuduğum üni ne kadar önemli merak ediyorum bu yüzden katü eem de düşünüyodum yardım edin ve tabiki bende HER MÜHENDİS GİBİ ARTIK GAZETELER DE HABERLERDE "TÜRK MÜHENDİSLERDEN BİR İLK" YAZDIRMAK İSTİYORUM.
 

murataydogan12

MB Üyesi
Kayıt
7 Temmuz 2017
Mesajlar
45
Tepkiler
14
Yaş
23
Bilgisayar mühendisliği seçip yazılım ile yoluna devam etmeni öneririm malum Zibilyon tane eemci olduğu için burda okul faktörü devreye girer ve Odtü Boğaziçi itü olmassa eem okunmaz ki muhtemelen bu 3 ünü kazanamıcaksın yazdıklarından ötürü oyüzden EEM'i tavsiye etmiyorum...
 

omercan____

MB Üyesi
Kayıt
15 Kasım 2017
Mesajlar
3
Tepkiler
1
Yaş
22
peki bişey dicem eğer donanımlı olursam mesela derecem iyi olsa 2-3 dilim olsa eem olmazmı bunları katarsam kendime?
 

omercan____

MB Üyesi
Kayıt
15 Kasım 2017
Mesajlar
3
Tepkiler
1
Yaş
22
harbi harbimi vay be çok saçma ya şey sen şuan okuyo musun ney?

bide şu var dediklerin bilgisayar mühendisliği içinde öyle değil mi?
ordan devam et diyosun ama
 

Mining Engineer

Late is better than never....
Yetkili Kişi
Yönetici
Kayıt
23 Aralık 2016
Mesajlar
319
Tepkiler
202
Yaş
31
Meslek
MEXT Research Fellow
Üniv
Kawamura Advanced Mining Tech
Öncelikle Merhaba, şuan 12. sınıfım bilişim bölümündeyim bu sene malum yeni sistem yks sınavı var bütün mesleklere bakınca bana uygun mesleği mühendislik olarak gördüm fakat hangi mühendisliği seçsem bilmiyorum istediğim elektrik elektronik müh. ama şuan lisede okuduğum bilişim bölümü olduğundan kafam karışık ama EEM yani elektrik elektronik te dal çok olduğu iş imkanı daha çook olduğu için eem daha çok istiyorum ama çok zor biliyorum bunun için üniversite hayatında ve şimdiden kendimi geliştirmem lazım bunun için gazi üniversitesi düşündüm fakat eem puanı beni aşar gibi ama bilgisayar için gazide metokdan okuyabilirim metok bilgisayarı kazancağıma eminim şimdilik fakat iş imkanı daha az ve kısıtlı eem de kodda görüldüğünden daha zor ve dalları fazladır eem in ama zor bununn için öneren yok ama ben ünide iyi bi mühendisin olduğu gibi kendime donanım katmak için gidiyorum çoğu insan gibi gezip tozmak için 4 senede kendime biçok şey katabilirim bi kaç dil katabilirim bu yüzden yardımınız lazım bu arada mekatronik müh. de nasıl bişey çok merak ediyorum alan ve iş imkanı nasıl önerir misiniz eem veya bilgisayarı boşver mekatronik bak dermisiniz?
bide şu var ben donanımlı bi mühendissem okuduğum üni ne kadar önemli merak ediyorum bu yüzden katü eem de düşünüyodum yardım edin ve tabiki bende HER MÜHENDİS GİBİ ARTIK GAZETELER DE HABERLERDE "TÜRK MÜHENDİSLERDEN BİR İLK" YAZDIRMAK İSTİYORUM.[/QUOTY

Yabancı dili kesinlikle öğrenmelisin bu hangi bölüm olursa olsun çok önemli daha sonra bilgisayar mühendisliği veya eem ikisi de güzel bölümler kendini geliştirdiğin takdirde isteğin yerlere varabileceğine inanıyorum. Günümüzde ve ileri yıllarda uzay, robotik ve yazılımın hayatımızda vazgeçilmeyecek bir yer edineceğini biliyoruz. Bu sebeple yazılım kodlama üzerine kendini yetiştirebilirsin bunu direk bilgisayar mühendisliğini okuyarak da yapabilirsin veya EEM okurken kodlama öğrenebilirsin. Odtü,Boğaziçi,İtü ülkemizin takdir ettiği üniversiteler ama buralara gidemiyorum diye de hayalinden vazgeçmemelisin bence denemelisin. Kendini saydığım bu üç konuda geliştirmen senin menfaatine olur.

Selamlar.

Not: Ne kadar maaş alacağını girdiğin şirketler belirler sen okumana bak kendini geliştir. Üniversite de kalarak Araştırmacı da olabilirsin.
 

Emir Kalyoncuoğlu

Özel Üye
Kayıt
11 Şubat 2018
Mesajlar
328
Tepkiler
127
Yaş
28
Meslek
Makine Mühendisi
Üniv
Yıldız Teknik Üniversitesi
Bu seçenekler arasında bana soracak olursan en iyisi mekatronik mühendisliği, hem makine alt yapın olur hemde bazı programlama dillerini öğrenmiş olursun. Otomasyon yavaş yavaş önemini arttırmaya devam ediyor. O yüzden mekatronik doğru bir seçim olur.
 

fatihmekatronik

MB Üyesi
Kayıt
21 Ocak 2018
Mesajlar
10
Tepkiler
0
Yaş
21
Arkadaşlar hangi mühendisliği seçsem kararsızım . Meslek lisesindeyim Mekatronik okuyorum yani her alana yakınım kendim bizzat okulda yaptığımız robotların elektonik devresini kurmaktan ve küçük ama önemli parçaların çizimini yapmaktan zevk alıyorum . Hangi mühendislik dalını seçmeliyim ?
 

Emir Kalyoncuoğlu

Özel Üye
Kayıt
11 Şubat 2018
Mesajlar
328
Tepkiler
127
Yaş
28
Meslek
Makine Mühendisi
Üniv
Yıldız Teknik Üniversitesi
Arkadaşlar hangi mühendisliği seçsem kararsızım . Meslek lisesindeyim Mekatronik okuyorum yani her alana yakınım kendim bizzat okulda yaptığımız robotların elektonik devresini kurmaktan ve küçük ama önemli parçaların çizimini yapmaktan zevk alıyorum . Hangi mühendislik dalını seçmeliyim ?
Senin nasıl bir kariyer çizmek istediğine göre bu sorunun cevabı değişiklik gösterecektir. Daha detaylı isteklerini sıralarsan yardımcı olmaya çalışırım.
 
Yukarı Alt