Motorlu Taşıtların Havaya Olan Etkisine Çözüm Olur mu?

Konu, 'Genel Konular ve Sorular' kısmında extreme008 tarafından paylaşıldı.

?

Sence mantıklı mı?

  1. Mantıksız duruyor.

    50,0%
  2. Basit gibi görünüyor olsa da detayının çok fazla olduğunu düşündüğüm proje.

    50,0%
  1. extreme008

    extreme008 MB Üyesi

    Kayıt:
    11 Aralık 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    14
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +18 / 0 / -0
    Üniversite:
    Süleyman Demirel Otomotiv Müh.
    Merhaba,
    Konuyla alakalı çok detaylı araştırma yapmamış olsam da aklımdaki bir projeyi (Hayata geçip geçmeyeceği hakkında pek bir fikrim yok belki de çoktan yapılmıştır.) anlatacağım.
    Kullanılan fosil yakıtlar itibariyle motorlu araçların emisyon değerleri ortadır. Çevreci ve teknolojik gelişim açısından olumlu bir yaklaşım olarak bulduğum durum; araçlara anlık emisyon değerlerini ölçen sensörler takılabileceği yönünde. Ülkemizde TÜVTÜRK 'ün ölçüm periyotları;
    - Hususi (binek ) ve Resmi Otomobiller: İlk üç yaş sonunda ve sonrası her iki yılda bir yapılmalıdır.
    - Diğer Motorlu Taşıtlar: İlk bir yaş sonunda ve sonrası yılda bir yapılmalıdır.
    Tekrar sensörlere dönecek olursak, egzoz manifoldu içersinde yüksek sıcaklığa dayanıklı olarak üretilecektir. Sürücüye ve araç sahibi firmaya anlık bilgiyi sağlayacaktır(Karbonmonoksit şu kadar, nitrojen şu kadar şeklinde değil tabi). Örneğin "Emisyon değerleri üst seviyeye ulaştı." uyarısıyla sürücüyü , firmayı ve yetkili kurumu uyaracak (Belirli sürede sorun giderilmediği halde yaptırım uygulanabilir.). Bu şekilde olmasının sebebi kullanılan katalizör ömrüyle ve çevreci politikayla alakalı. Aşağıda ki Daihatsu'nun geliştirdiği süper katalizör ve geleneksel katalizörlerle ilgili grafikte de görüleceği gibi etkisi kullanım ömrüne göre değişmektedir.





    katalizor.jpg
    Bununla birlikte TÜV' de yıllık olarak emisyon değerlerini ölçecektir. Şu an hazırda kullanılan araçlar için masraflı gibi görünüyor olsa da yeni üretimde ki araçlarda geliştirilerek eklenmesini pazarda adından söz ettirebilecek duruma gelebileceğini düşünüyorum.
     
  2. CBRLSVNC

    CBRLSVNC MB Kulüp

    Kayıt:
    14 Kasım 2016
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    9
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +9 / 0 / -0
    Üniversite:
    Celal Bayar Üniversitesi
    Üzerinde çalışmaya devam et bence, güzel fikir.. Bu şekilde olması iki yılda bir vs. olmasından daha iyi
     
    • Beğen Beğen x 1
  3. extreme008

    extreme008 MB Üyesi

    Kayıt:
    11 Aralık 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    14
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +18 / 0 / -0
    Üniversite:
    Süleyman Demirel Otomotiv Müh.
    teşekkürler
     
    • Beğen Beğen x 1
  4. seyfi

    seyfi MB Üyesi

    Kayıt:
    21 Aralık 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +1 / 0 / -0
    öncelikle düşünceniz güzel. konu ile ilgili benim de çok fikrim olmasa da, teknik olarak bu üretimi yapmakta bir sıkıntı olmayacağı kanısındayım.Araba üreticileri üretir ve araca koyar,burada sıkıntı olmaz. Asıl sorun bu sensörün ne kadar gerekli olduğu ve uygulandığında nasıl bir yaptırımı olacağı. Konu tamamen uluslararası bir konu gibi gözüküyor. Düşünerek örnek verecek olursak ; Yozgat'ta sıfır km araç alan mahmut dayı arabayı sürerken emisyonda bir artma olduğunda ne yapacak ? Nereye başvuracak ? veya birşey yapacak mı ?

    Hayal ettim de; yapılması gereken bakım periyotlarını bile yapmayan,atlayan,birşey olmaz diyen yurdum insanı bu durumda kılı dahi kıpırdatmaz. Örneğn araç uyarı falan veriyorsa gider onu kapatır veya egzosun içinden sensörü söker atar.
     
  5. extreme008

    extreme008 MB Üyesi

    Kayıt:
    11 Aralık 2016
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    14
    En İyi Cevap:
    0
    Değerlendiriler:
    +18 / 0 / -0
    Üniversite:
    Süleyman Demirel Otomotiv Müh.
    Yaptırım olarak aracın vergisi ödenirken ekstra maliyet olabilir, 3 uyarı aldığı halde ehliyetine 3 ay el konulabilir
    başvurma konusunda eğer araç sahibi kendi yükümlülüğünde olmasını istemiyorsa firma ile anlaşacak uyarı geldiği zaman gidip teknik serviste giderilecek; yaptırımlar olduğu sürece Yozgat'ta ki Mahmut dayı da servise gider Adana'da ki Mehmet dayı da.
    Bir edit daha sensörün egzos manifoldu çıkışına takılması yönünde bi planım var tabi sıcaklığa dayanıklılık konusunda nasıl bi madde olabilir benim de fikrim yok. Yani kişinin masraf yapmadan söktüremeyeceği bir yerde olacak.
     
  6. Y. Hocaoğlu

    Y. Hocaoğlu Yetkili Kişi Bölüm Sorumlusu

    Kayıt:
    3 Ocak 2017
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    105
    Meslek:
    Proses Mühendisi
    En İyi Cevap:
    2
    Değerlendiriler:
    +114 / 0 / -0
    Güzel bilgi paylaşımı :)