Motorlu Taşıtların Havaya Olan Etkisine Çözüm Olur mu?

Sence mantıklı mı?


  • Seçmen sayısı
    2

extreme008

MB Üyesi
Kayıt
11 Aralık 2016
Mesajlar
27
Tepkiler
15
Yaş
21
Şehir
Adana-Isparta
Üniv
Süleyman Demirel Otomotiv Müh.
Merhaba,
Konuyla alakalı çok detaylı araştırma yapmamış olsam da aklımdaki bir projeyi (Hayata geçip geçmeyeceği hakkında pek bir fikrim yok belki de çoktan yapılmıştır.) anlatacağım.
Kullanılan fosil yakıtlar itibariyle motorlu araçların emisyon değerleri ortadır. Çevreci ve teknolojik gelişim açısından olumlu bir yaklaşım olarak bulduğum durum; araçlara anlık emisyon değerlerini ölçen sensörler takılabileceği yönünde. Ülkemizde TÜVTÜRK 'ün ölçüm periyotları;
- Hususi (binek ) ve Resmi Otomobiller: İlk üç yaş sonunda ve sonrası her iki yılda bir yapılmalıdır.
- Diğer Motorlu Taşıtlar: İlk bir yaş sonunda ve sonrası yılda bir yapılmalıdır.
Tekrar sensörlere dönecek olursak, egzoz manifoldu içersinde yüksek sıcaklığa dayanıklı olarak üretilecektir. Sürücüye ve araç sahibi firmaya anlık bilgiyi sağlayacaktır(Karbonmonoksit şu kadar, nitrojen şu kadar şeklinde değil tabi). Örneğin "Emisyon değerleri üst seviyeye ulaştı." uyarısıyla sürücüyü , firmayı ve yetkili kurumu uyaracak (Belirli sürede sorun giderilmediği halde yaptırım uygulanabilir.). Bu şekilde olmasının sebebi kullanılan katalizör ömrüyle ve çevreci politikayla alakalı. Aşağıda ki Daihatsu'nun geliştirdiği süper katalizör ve geleneksel katalizörlerle ilgili grafikte de görüleceği gibi etkisi kullanım ömrüne göre değişmektedir.





katalizor.jpg
Bununla birlikte TÜV' de yıllık olarak emisyon değerlerini ölçecektir. Şu an hazırda kullanılan araçlar için masraflı gibi görünüyor olsa da yeni üretimde ki araçlarda geliştirilerek eklenmesini pazarda adından söz ettirebilecek duruma gelebileceğini düşünüyorum.
 

CBRLSVNC

MB Kulüp
Kayıt
14 Kasım 2016
Mesajlar
20
Tepkiler
9
Yaş
25
Üniv
Celal Bayar Üniversitesi
Üzerinde çalışmaya devam et bence, güzel fikir.. Bu şekilde olması iki yılda bir vs. olmasından daha iyi
 

seyfi

MB Üyesi
Kayıt
21 Aralık 2016
Mesajlar
2
Tepkiler
0
Yaş
30
öncelikle düşünceniz güzel. konu ile ilgili benim de çok fikrim olmasa da, teknik olarak bu üretimi yapmakta bir sıkıntı olmayacağı kanısındayım.Araba üreticileri üretir ve araca koyar,burada sıkıntı olmaz. Asıl sorun bu sensörün ne kadar gerekli olduğu ve uygulandığında nasıl bir yaptırımı olacağı. Konu tamamen uluslararası bir konu gibi gözüküyor. Düşünerek örnek verecek olursak ; Yozgat'ta sıfır km araç alan mahmut dayı arabayı sürerken emisyonda bir artma olduğunda ne yapacak ? Nereye başvuracak ? veya birşey yapacak mı ?

Hayal ettim de; yapılması gereken bakım periyotlarını bile yapmayan,atlayan,birşey olmaz diyen yurdum insanı bu durumda kılı dahi kıpırdatmaz. Örneğn araç uyarı falan veriyorsa gider onu kapatır veya egzosun içinden sensörü söker atar.
 
Konu sahibi
Konu sahibi
extreme008

extreme008

MB Üyesi
Kayıt
11 Aralık 2016
Mesajlar
27
Tepkiler
15
Yaş
21
Şehir
Adana-Isparta
Üniv
Süleyman Demirel Otomotiv Müh.
öncelikle düşünceniz güzel. konu ile ilgili benim de çok fikrim olmasa da, teknik olarak bu üretimi yapmakta bir sıkıntı olmayacağı kanısındayım.Araba üreticileri üretir ve araca koyar,burada sıkıntı olmaz. Asıl sorun bu sensörün ne kadar gerekli olduğu ve uygulandığında nasıl bir yaptırımı olacağı. Konu tamamen uluslararası bir konu gibi gözüküyor. Düşünerek örnek verecek olursak ; Yozgat'ta sıfır km araç alan mahmut dayı arabayı sürerken emisyonda bir artma olduğunda ne yapacak ? Nereye başvuracak ? veya birşey yapacak mı ?

Hayal ettim de; yapılması gereken bakım periyotlarını bile yapmayan,atlayan,birşey olmaz diyen yurdum insanı bu durumda kılı dahi kıpırdatmaz. Örneğn araç uyarı falan veriyorsa gider onu kapatır veya egzosun içinden sensörü söker atar.
Yaptırım olarak aracın vergisi ödenirken ekstra maliyet olabilir, 3 uyarı aldığı halde ehliyetine 3 ay el konulabilir
başvurma konusunda eğer araç sahibi kendi yükümlülüğünde olmasını istemiyorsa firma ile anlaşacak uyarı geldiği zaman gidip teknik serviste giderilecek; yaptırımlar olduğu sürece Yozgat'ta ki Mahmut dayı da servise gider Adana'da ki Mehmet dayı da.
Bir edit daha sensörün egzos manifoldu çıkışına takılması yönünde bi planım var tabi sıcaklığa dayanıklılık konusunda nasıl bi madde olabilir benim de fikrim yok. Yani kişinin masraf yapmadan söktüremeyeceği bir yerde olacak.
 

Y. Hocaoğlu

Yetkili Kişi
Bölüm Sorumlusu
Kayıt
3 Ocak 2017
Mesajlar
94
Tepkiler
114
Şehir
Ankara
Meslek
Proses Mühendisi
Güzel bilgi paylaşımı :)
 
Yukarı Alt