Altay Tankı Hakkında Bilgi

56753
altay tankı

Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere yerli üretim olan Altay tankı hakkında bilgi vereceğim. Son yıllarda savunma sanayi adına atılan adımların bir parçası olan altay tankının projesi Ocak 2009’da resmi olarak başlamıştı, projeyi üstlenen ana firma olan otokar şirketi liderliğinde tasarlanan altay tankının ilk iki prototipi 15 Kasım 2012 tarihinde Türk ve dünya kamuoyuna tanıtılmıştı.

altay tankı motoru

İsmini kurtuluş savaşında 5.Süvari kolordu komutanı olan Fahrettin Altay’dan alan milli tankın prototip aşamasından sonra testlerine ve geliştirme çalışmalarına başlandı. Bugün son haline yaklaşmış bulunan altay tankının özelliklerine bir bakalım.

Altay Tankının Özellikleri

Altay tankı motoru;

Tanka her türlü hareket kabiliyetini kazandıracak olan motorun yapımında birkaç firma değişmişti ancak son olarak bu işi Tümosan firmasının üstlendiği belirtiliyor. Bu durum motorun da yerli üretim olacağı ve dışa bağımlılığın daha da azalacağı anlamına geliyor. 1500 beygir güç üreten ve dizel yakıt sistemiyle çalışan motor tankı 70 km/h ile hareket ettirebiliyor ve tanka 500 km’lik bir harekat menzili de sağlıyor. Altay’ın rakipleri olan ve dünyanın en iyi tankları olarak kabul edilen Leopard 2’de 1479 beygirlik dizel motor, M1 Abrams’da ise 1500 beygirlik gaz türbinli motor kullanılıyor.

altay

Altay tankı zırhı;

Tankların en önemli özelliklerinden biriside kendilerini koruyabilmeleridir, bununda büyük bir kısmını sahip oldukları zırhlarıyla sağlarlar. Tankların en önemli en çok korunması gereken yeri, tankın ön yüzüdür. Altay tankı da bu korumayı sağlamak ve tanka büyük bir dayanırlık kazandırmak için tankın zırhını tahribat konusunda başarılı olan ve tanksavar füzeleri üreten Roketsan firması tarafından geliştirilmesi uygun görülmüştür. Roketsan, Altay tankı kompozit malzemeden üretilen, içeriği biraz da gizli olan yeni nesil bir zırh tipi kullanıyor. Leopard 2 ve M1 Abramsda da kompozit tip zırhlar kullanılmakta.

Altay tankı ana silah;

Altay tankı ana muharebe tankında ana silah sistemi olarak 120mm’lik 55 kalibre yivsiz top tercih edilmiş durumda. Bu toplar Güney Kore firması olan Hyundai-Rotem ile yapılan teknoloji transferi anlaşması sonucunda Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKE) tarafından üretilecek. Topların atış menzili ise şimdilik 8 km.

Leopard 2 ve M1 Abrams tanklarında da 120mm’lik yivsiz toplar kullanılıyor.

Altay Tankı Hakkında Bilgi

Diğer Bilgiler;

  • Altay tankı dört kişilik mürettebat görev alacak(Tank komutanı, nişancı, doldurucu, sürücü).
  • Tankın muharebe ağırlığı 65 ton olarak tahmin ediliyor.
  • Değişken süspansiyon sistemi sayesinde keskin manevra yapabilme ve üstün arazi yeteneğine sahip.
  • Tankın iç ve dış iletişimini kesecek ve tankın elektronik sistemlerini sekteye uğratılabilecek elektromanyetik silahlara karşı donanımı mevcuttur.
  • 12,7mm ağır makineli tüfek ve Aselsan Sarp veya Aselsan Stamp diğer silahları olarak biliniyor.
  • Aselsan tarafından sağlanan son teknoloji bilgisayar sistemleri ile atış kontrol sistemi ve daha fazlasına sahip olan bir tank.

Tankların sahip olması gereken ateş gücü, tankın savunması, arazi kabiliyeti gibi özelliklere sahip olan ve bunları başarılı bir şekilde yerine getiren ALTAY ana muharebe tankı dünyanın en iyi tanklarına meydan okuyor. 2015 yılında seri üretime geçmesi planlanan ALTAY’ın birim maliyetinin ise 5,4 milyon dolar olacağı tahmin ediliyor.

51 Yorum

  1. amerikan m48 a1 tankının topun menzili 24 km. altay tankının 3 km olması çok komik. suikast tüfeği bile 3km menzile sahip bunda bir yanlışlık var 3 km doğru olamaz. ama motor gücü 1500 hp olması dizel yakıt olması manevra kabiliyetinin yüksek olması zırhının özel alaşım olması üstün vasıftır. en iyi tarafı ise milli olmasıdır.

    • Merhaba ben savunma sanayi hakkında bilgi edinmek istiyorum genelde savunma dergileri var ancak pek fazla bilgi olmuyor siz nereden bu bilgilere ulaşıyorsunuz kaynak gösterebilirseniz sürekli kendini güncelleyen çok mutlu olurum.

      • tek bir kaynaktan savunma sanayi takip edemezsin ancak fikir oluşturması için Ayhan Tarakçı diye bir youtuber var. Kendisinin savunma sanayi ile ilgili bir sürü videosu var. İşin güzel yanı videoların altında bu videoları yaparken bilgi aldığı siteleri paylaşıyor. Bu siteleri takip edebilirsin seni iyi biyerlere çıkaracaktır

  2. Gururluyum, Türkiyenin böylesine bir başarının altına imza atmasına.
    Lakin, moderen bir muharebe Tankın özellikleinin bir çoğunu göremiyorum.
    Mesela:
    -tam otamatize muharebe bașlığı…
    -20mm hatta 30mm kalibre makineli atomatik şarjörlü atış cihazı vezaire..

    Moderen tankın en önde gelen sıfatlarını yerine getirmesi gereken sahadaki harekat kabiliyeti bunun göstergesinin tankin ağırlığıdır… 60 ~65 ton yük avantajdan fazla neyazıkki büyük dezavantajdır bir muhabere tankı için. Bunun rekabetten misalleri vardır, 2020 den itibaren rus T14, T15 muharebe tankları…

    Saygılarımla Nuri…

    • Merhaba dostum ben savunma sanayi hakkında bilgi edinmek istiyorum genelde savunma dergileri var ancak pek fazla bilgi olmuyor siz nereden bu bilgilere ulaşıyorsunuz link verebilrseniz çok mutlu olurum yada kaynak.

  3. Bizde bunu konuşuyorduk ki başbakanımız konuya açıklık getirdi, Altay tankına Almanya’nın katılmasını temenni ediyoruz dedi, anlamayanlara anlatayım Altay tankı diye bir şey yok, kendimizi kandiriyoruz, motorunu yapamıyoruz, koreyle anlaşamadık, Almanya’ya göz kirpiyoruz, umursamiyorlar, elimizdeki Alman ürünlerini dahi PKK ya karşı kullanmamızı istemiyorlar iken bu tankı üretmemize yardım ederler mi sanıyorsunuz, Altay tankı diye bir şey yok, yakın gelecekte olamiycak…40 yıl sonrasını ise kahinlere danışınız…

  4. Arkadaşlar ben sadece üst düzey savunma sistemleri ve kıtalar arası balistik füzelerle beraber bol miktarda nükleer başlıklı füzeler yapmamız gerektigine inanıyorum.. o devir geçti tankla topla olmaz bu işler …

  5. Ya abi bilip bilmeden salak saçma konuşuyolar 500 km ne onu bildikleri yok mili roketimiz 250 km menzile sahip tutmuş yok rus tankı 500 km menzike sahip

  6. evet bu tankın gelişimini ve teçhizatını tamamlayıp sahalara ineceği tarih her geçen gün daha da uzaklaşıyor, tankın kaportasını ikitelli sanayide demirciler sitesinde önüne gelen her atölyeye yaptırabilirsin, bazı heycanlı arkadaşlar bunu görüp haa huu vayy filan ediyor, gülünç duruma düşmeyin, önemli bir kaç kriter şudur bu işte 1- yüksek performanslı sorunsuz bir dizel motor, (türkiye ülke olarak bunu yapabilecek teknolojide değildir şu anda malesef) 2- atış – isabet – tahribat kabiliyeti yüksek bir top bataryası ( türkiyede atış konusunda iyi( çabuk ısınmayan namlusu şişmeyen mevsimden etkilenmeyen vs..) top sistemleri üretebilmektedir aslında ama menzil ve tahribat konusu zayıftır, bu yüzden top mermisini koreyle ortak üretmeye çalışıyorlar ki bu da az gelişmiş bir model üzerinde gerçekleşiyor, elin gavuru son teknolojiyi koklatmıyor malesef. 3 – aracın komple gelişmiş elektronik sistemleri ve gece-gündüz görüş kabiliyeti ( bu konuda da ABD veya israille ortak çalışmaktan başka çare yok, onların ürettiği gece görüş si,stemleri, IIR savaş sistemleri hava araçlarında kullanılan PODLAR filan dünyada rakipsizdir malesef.

  7. OTOKAR mühendisleri ALTAY Ana Muharebe Tankın NBC sisteminde sadece Amerika ve İsrail’de üretilen M48A1 NBC Filtresini seçmişler , yerli üretim varken bu bir rezalettir. ABD ve İsrail filtreyi vermediği anda o tankı kullanamazsınız.

  8. ya arkadas ne bos yorumlar var yoq 500 km top atarmıs rus tankı olm malmısın obüs zaten 150 km nokta atısı yapar hareketsız olması lazım bide hareketlı bişey nasıl o kadar atsın atsada vuramaz f 16 mı bu her sey yerki olcak dıe bisey yoq zaten yenı yenı basladık bu işlere onceden glenler ya darbe yada zehirlendiler bunlar cooooook buyuk işler Allah Devletimize zeval vermesın

  9. motor ve zırh konusu birikim isteyen hususlar. Hamasetle hallolabilecek konular değil. Almanlar motor vermiyor. biz yaparız falan demeyin. Dizel tank motorunu yapmayı güney korelilerle Amerikalılar bile başaramadı. Amerikan tankları gaz türbinli motor kullanıyor. Tank yürüyemedikten sonra zırh ve top ile ilgili konuşmak gereksiz. Bu proje bitmez. İsteyen küfredebilir. Ama gerçekler can yakar. Siz önce eğitim sisteminizi adam edeceksiniz ondan sonra bu iddialı işlerin peşine düşeceksiniz. Pisa testlerinde sonunculuğa yarış ondan sonra tank motoru yapacağını iddia et . Çok komik. Lafla herşey olur.

  10. Yav arkadaş biri yazmış vay efendim babamda bundan yapar birinzde neden tamamı milli değil birinizde 5 para etmez bu tank bu kötü yorum yapan gerizekalılara lafım sanki sen uçak yaptında biz engel olduk ulan israilin merkava tankı bile motoru alman malı hele siz adam akıllı ülkenizi sevinde yakında savaş uçağı yapacaz gerçi onada orası şöyle buraaı böyle dersiniz eşek hoşaftan ne anlar

  11. Yav arkadaş yapmayınca neden üretemiyoruz diyorsunuz yapıncada neymiş efendim neden tamamı milli değil babamda yapar ulan kavad yapda görelim yaptında bizmi engel olduk öyle boş boş konuşacağınıza yapanlardan ALLAH razı olsun deseydiniz biz şimdi uzay aracı üretmiş olurduk

  12. Tank bence gereksiz bir savaş aracıdır. Hiç gereği yok. Artık bir öbemi kalmadı tankların. Dışardan irtibatı kesilebiliyor istediğin kadar önlem al. Cephe savaşı diye bir kavramda kalmadı. Bence şuan 3 tane savaş silahı var. 1.piyade tüfeği 2. Hayalet füze ( nükleer başlıklı ) 3. Toprak altında ilerleyebilen konvansiyonel silahlara sahip araclar.

    1. Ve 2. Yapımı zor değil. Sadece diğer ülkelerin baskısına karşı koymak önemli. 3. Henüz tam başarılamadı ama geleceğin en iyi savaş silahı olucak. Naziler cok uğraşmış ama tam verimli hale getirememişler toprakta ilerlemiş ancak kaya ve kumda çakılmış. Bu aracı durdurmak imkansızdır. Yeterki taaruza gececeği noktaya ulaşsın çakılmadan. Antisi yok :))

  13. Eleştirmek yerine bütün olup iyisini tasarlamak görevdir. Bizden geçti artık toprağımız yakındır. butunlesin kardesler gençler. Elalem catia6 ile simultaneli dev uçak yapıyor. Öncelikli görev hep egitmenlerde tabiki. CATIA gibi simultane hesap da yapan milli CAD programına öncelikle sahip olunmalı. Nitekim CATIA fransız yazilimidir ve ve .dll uzantılarının içeriği bilinmemektedir. Yapıyoruz diye kopya da öteye gitmemeli. Once yazılım lazim. Mak.M. Tevfik

  14. Maalesef altay projesi balon.dur bi kere proje milli değil (otokar araştırın) tankın bütün özellikleri komedi top 3km ağır makineli 12mm yükselen kule peh peh ulen
    Suriyeli muhalifler pikap.a uçaksavar koyuyor sen 12mm silah koy. Motor üstünlüğü zaten yok.yükselen kule nedir yav teleskop diye bişey var hem güvenli hem dijital dürbüne gerek yok. Kasayı degil otokar babamin oğluda yapar. Motordan haber verin tümosan traktör motorumu koyacak basit işlerle populite siyasetle uğraşıyorlar ayak bacak devlet eliyle sanayii
    Biran evvel kurulmalı bu gülünç projeye imza atanları görevden uzaklaştırmalı

  15. Gençler şu anki yerli üretim oranı %70 ne israil ı almanya sından bahsediyorsunuz. Tamam bazı parçalar yurtdışından temin edilebilir ama hepsi deil ki sıfırdan başladık buna yakınmayın. Ayrıca kimsede bize gülmüyor şaşırıyolar bu kadar kısa sürede bunları nasıl yaptılar diye.

  16. Ya bişey soracam tankin kafa kısmının kenarları dum düz böyle olmasi dayanıklılığıni azaltmak mi keşke biraz yuvarlak şekli olsaydı da dayanıklılığı artar?

    • Yuvarlak mermiyi direk yer, hangi tankda gördün yuvarlak zırhı. Senin anlatmaya çalıştığın eğim zırh sanırsam, tankın taretine yandan bakarsan eğimli olduğunu görürsün.

      • kadir hocama katılıyorum IS serisinde belki taret kısmı yuvarlatılmıştır ancak direk yuvarlak zırh denmez ona eğimli denir ve eğimli zırh mermiyi sektirebilir.

  17. Artık birlikte her zorluğu aşacağız Türkiye her silahı füzeyi motorlarını hatta uçak motorlarını yapar.kalpten inanıyorum saygılarımla

  18. Arkadaslar milli bir proje sizin gibi benimde gogsumu kabartir ama artik bu yuzde yuz yerli sloganlarina cogu kisi benim gibi inanmiyor. Altay tanki guney koreyle anlasmali ve korenin k2 kara panter tankinin zirhini ve alman ithal gelen motoru kullaniyor yerlimi evet yerli ama buna yuzde yuz diyemeyiz emin olun avrupada cok alay konusu olduk.kirpilerimiz israil . atak italyan .anka israil bunlardan gurur duymuyorum gurur duydugum tek sey toplarimiz ve obuslerimiz yuzde yuz yerli

    • Bunlari saklayan mi oldu Bilal . Evet bazi parcalar ithal. Sunu iyi anla be kardesim, sifirdan baslayipta kisa zamanda tank ,top , helicopter yapmak cok uzun zaman alir. Bunun hesabini yaparak liderlerimz
      dogruyu yapti. Teknolojimiz gelistik sonra insallah %100 yapacagiz.

    • kardeş %100 yerli silah yapan ülke söylesene bana sen bi bakıyım paşam yapılan sistemin her kısmını yapmak ayrı bir fabrika ve para demek bütün dünyada yapılan parçaları daha ucuza maleden bi yabancı şirket varsa zararına bu malzemeyi yapmaktansa bütün ülkeler almayı tercih eder buna ABD de Rusya da dahil %80-90 yerli oldumu sen onu %100 yerli say öpte başına koy.

  19. Roketsan tarafından üretilen bor karbür zırha sahiptir.
    Konu ile ilgili arkadaşlar, otomatik doldurucu kullanılıp personel sayısının neden 3 kişiye indirilmediğini sorabilir.
    Otomatik doldurucular en küçük darbelerde bile arızalanır. Hızlı doldurmaya gelince zaten personellerimiz yeterince hızlı yükleme kapasitesine sahiptir.
    Zırh tasarımında M1lerin aksine reaktif zırh yoktur. Çünkü tandem başlıklı Anti-Tanklar ile artık reaktif zırhların etkisi kırılabiliyor. Ancak istendiğinde Rpglere karşı reaktif zırh ek olarak monte edilebilir yapıdadır.

    • Aykut Sağırkaya Hocam, tankın 4 kişilik olmasının sebebi otomatik doldurucuların güvensizliğinden değil onun başka bir sebebi var :) Zırh tasarımında da tankın etekleri başta olmak üzere muhtelif bölgelerde reaktif zırh kullanılmıştır.

Düşünceleriniz Nedir?

Lütfen yorumunuzu buraya yazınız.
Lütfen isminizi buraya yazını.