makine

  1. Z

    Ansys kurulum sorunu

    ANSYS 19.2 yi indirdim ama setupı çalıştıramıyorum . ''Please close all other applications before continuing with the installation'' bu yazı çıkıyor ekranda. Nasıl düzeltirim çok acil kullanmam lazım ansysi.
  2. N

    Makine mühendisliği staj yeri 2021

    Herkese merhaba, makine mühendisliği son sınıf öğrencisiyim. Son sınıfın 1 dönemi staj yapmam gerekiyor. Ankara'da şu an bir firmada staj yapıyor ama mesleki açıdan hiçbir şey öğrenemiyorum. Pandemiden dolayı şu an staj yaptığım firmayı bile zor ayarladım. Kendimi çizim ve tasarım konusunda...
  3. T

    Elektrik-Elektronik Mühendisliği mi? Yoksa Makine Mühendisliği mi?

    Arkadaşlar tam olarak içerikleri nelerdir bilmiyorum ama sormak istiyorum.Hangisi daha iyi bir bölüm?
  4. sssalihkaya

    Fan diyagramını nasıl anlamalıyız? ()

    arkadaşlar selam, aklıma takılan bı soruyu sormak ıstıyorum bu fan karakteristik diyagramı bize neyi ifade ediyor? statikc basınc derken hava basıncını mı alacağım? yani 1 atm ye göre mi hesap yapacağım? bir de pressure droplar neyi ifade ediyor? fan hızlı dönerse basınc kaybı cok mu olur...
  5. G

    Makine mühendisliği 3.sınıfım merkezi puanla yatay geçiş zor mu ve mantıklı mı ?

    Dokuz Eylül'e geçmek için şansımı denesem mi diye düşünüyorum.Zamanında Türkçe diye yazmayıp daha düşük puanlı %100 ingilizce okulu tercih ettim. Dille ilgili bir problemim yok sadece eğitim kalitesi için değer mi denemeye yoksa bulaşmasam mı bilemedim. Ortalamam iyi değil zaten zorlanıyorum...
  6. Kosinütif

    Sevgili meslektaşlarım sizlerin yardımına ihtiyacım var !!!

    Sevgili kardeşlerim, çözmekte olduğum bazı sorular var ve çözümlerinde zorlandım. Soruların Konusu : Makine Elemanları 3 tane sorum var yardımcı olursanız sevinirim. Saygılarımla
  7. U

    CNC Vize ödevi

    Sevgili tecrübeli abilerim engin tecrübemize sığınarak Cnc dersi görmüş olan ve bana bu konuda yardımcı olabilecek biri lazım son senem dönem uzatmamak için dersi vermem lazım vermiş olduğum soruları çözebilen varsa lütfen bu konuda yardımcı olsun bana
  8. E

    Yaşar Makine mi? İzmir Ekonomi Makine mi?

    Bu ikisi arasında kaldım ve ek olarak bir sorum daha var. Bu üniversitelerin bir avantajı da çift ana dal. Makine okurken başka bir dal okumak imkanlı mı ya da çok mu zor? Teşekkürler.
  9. U

    Kalıpların Isıtılması Ve Soğutulması Tez Konusu

    KALIPLARIN ISITILMASI VE SOĞUTULMASI Çeliklerin yaylanma özellikleri bu 2 konu ile ilgili 20 sayfalık bi yazı istenmiş benden internet üzerinde pek bişey bulamadım bu konularla ilgili bildiğiniz bilgileri paylaşırmısınız yada bildiğiniz kaynak linklerini atarmısınız
  10. A

    makine ve inşaat mühendisi birlikte ne yapabilir?

    Merhabalar.Bir Makine Mühendisi ve bir İnşaat Mühendisi birlikte ne iş yapabilir? Birlikte proje hazırlayabilirler mi,hazırlayabilirlerse ne gibi şeyler olabilir? Cevaplarsanız sevinirim :)
  11. M

    Makine Elemanları dersi sorusuna yardım eder misiniz

    vida sorusu
  12. A

    Hangi Alana Yönelmeliyim?

    Merhabalar Sakarya Üniversitesi Makine Mühendisliği 1.sınıf öğrencisiyim bir süre bilişim sistemlerine yatay düşündüm yazılıma olan ilgimden dolayı fakat bu bölümde de kalıp yazılımda ilerleyebileceğim tavsiyesi aldım. Asıl soruma gelecek olursak makinede kalırsam hangi alana yöneleceğimi...
  13. A

    Ödevlerimde Yardımcı Olabilir misiniz

    Malesef coronadan dolayı derslere pek katılamadım ve kimyamda pek iyi degil derste ve ödevlerde zorlanıyorum eklerdekı bazı sorularda yardımcı olurmusnuz bazıları arastırma oldugu için yapabiliyorum ama bazılarında grafık okuma oran orantı kullanmam lazım zorlanıyorum yardım ve destek olursanız...
  14. K

    Mekanizmaların Kinematik Sentezi Ödevi

    Arkadaşlar ödevleri yapın demiyorum sadece fikir kaynak olarak yardımcı olursanız sevinirim iyi günler dilerim matlab da yapılmasını istedi hocamız fikirlerinize açığım
  15. İ

    Parçanın İsmi Ve Nerede Kullanıldığı Hakkında Bilgi

    Resimdeki parçanın ne işe yaradığını ve isminin tam olarak ne olduğunu merak ettim, ancak bütün aramalarıma rağmen doğru bir sonuç alamadım. Daha önce görüp bileniniz varsa lütfen yazabilir mi? Şimdiden teşekkürler.
  16. M

    Bir icat (makine)

    17 yaşındayım izmirde oturuyorum şuan yaklaşık 2 yıldır üzerinde çalıştığım bir makine projem var bu bir tarım makinesi yeni yani daha önce olmayan bi şey makinenin sadece işlevsel kısmını ana kısmını prototipini yapabilmiştim imkânlarım yettiğince , bilgisayar ortamında amatör programlar ile...
  17. talhabaslik

    Gazlı Yay ve Basınç

    İyi Forumlar, Bir konuda bilginize ihtiyacım var arkadaşlar, küçük bir ısı pres makinesi için maks. 10bar basınca ulaşabilecek sistem bakıyorum. Pnömatik ve hidrolikler için kompresöre ihtiyaç duyulduğu için vazgeçtim. Gazlı yayları gördüm, kompresör kullanılması şart mıdır ...
  18. Hakan Çimen

    Ben Nasıl İyi "Makine Mühendisi" Olacağım?

    Selamün aleyküm. Ben Hakan. 2019 YKS yerleştirmeleri sonucu Gazi Üniversitesi Makine Mühendisliğini kazandım. Bir sene ingilizce hazırlığım var. Yerleştiğimden beri aklımda hep aynı soru var: ben nasıl iyi makine mühendisi olurum? Bununla ilgili araştırmalarımı yaptım. Önüme çizim programları...
  19. A

    Makine Mühendisliğinden Bilgisayar Mühendisliğine Geçiş

    Herkese selam bu sene sakarya makine mühendisliğine yerleştim fakat bilgisayara geçiş yapmak istiyorum makine mühendisliği mühendislik fakültesinde bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Ve Bilişim Bilimleri Fakültesinde ösys puanımla giremedim ama 20b 30b fark var 1.sınıf sonu ortalamayı yüksek...
  20. Y

    Mekatronik mi Makine mi seçmeliyim ?

    Lise Elektrik-elektronik bölümünü bitirdim. Sonra 2 yıllık Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi okudum . Suan Mekatronik ile Manike arasında kaldım sizce hangisini secmeliyim artıları ve eksileri ile bilen biri paylaşabilir mi?
Yukarı Alt