e-Spor ve Geleceği

543
e-Spor

Günümüzde popülerleşmeye başlayan ve gelecekte internet kafelerden çıkıp profesyonelleşecek olan şuan Dünya da 400 milyon aktif izleyicisi olan eSpor dan bahsedeceğim. Teknolojinin ve dijital dünyanın gelişmesi birçok alanda farklılıklar ortaya koymaya devam ederken spor kültüründe de değişikliklere yol açacak gibi görünüyor. Klasik spor aktiviteleri olan futbol, basketbol, voleybol belki de gelecekte popülerliğini eskisi kadar koruyamayacak ama diğer yandan da yazının devamında ismini vereceğim takımlar Dünya’ya kendilerini eSpor sayesinde daha iyi tanıtacaklar.

eSpor Nedir ?

Tam olarak açılımı elektronik spor olan eSpor dünyanın dört bir yanından oyuncaların katılımı ile gerçekleşen bir tür dijital etkinlik. Diğer spor müsabakalarında olduğu gibi hakemlerin, seyircilerin yer aldığı ama fiziksel mücadeleden ziyade el, göz ve beyin koordinasyonunun kullanıldığı bir yeni nesil spor türüdür. Aslında eSpor kültürü 80’li ve 90’lı yıllarda atari salonlarına kadar dayanıyor daha o zamanlarda atarilerde mücadele eden neslin çocukları veya torunları dijital dünyada olimpik spor olma yolunda çok yol kat etmiş eSpor da mücadele ediyor.

eSpor kültürü genel olarak 13-14 yaş aralığında yaygın ve bu yaşlardaki çocuklar kendini bu alanda yetiştirip liglerde mücadele ediyor hatta bazıları 30 yaşında emekli bile olabiliyor. Popüler eSpor oyunları; LoL olarak bilinen League Of Legend, Dota 2, Counter-Strike (benim yaşlarımda olan 90 – 91 doğumlular bu oyunu az oynamamıştır :) ), OverWatch gibi birçok oyun bu alanda rağbet görüyor.

e-Spor ve Geleceği

Ülkemizde Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş gibi futbol takımlarının eSpor takımları şampiyonalarda mücadele ederken BAU Supermassive (Bahçeşehir Üniversitesi) takımı da bu alanda mücadele eden üniversite takımlarından sadece birisi. Aynı zamanda Bahçeşehir Üniversitesi eSpor da özellikle LoL de şampiyon olan ve üst liglere yükselmiş gençlere %100’e varan burslar veriyor.

eSpor kültürü henüz Dünya da emekleme aşamasında diyebiliriz gelecek vaat eden bu spor türü Çin ve Kore de tam olarak oturmuş bir sisteme sahip ve özellikle Güney Kore bu alanda Dünya’nın en iyi oyuncularına ve takımlarına sahip.

e-Spor nedir

eSpor’un Geleceği ve Ekonomisi ?

400 milyondan fazla seyirci kitlesi ile hala büyümeye devam eden eSpor şampiyonalarında ödül havuzu 20 milyon dolara kadar çıkabiliyor. Forbes dergisine göre eSpor gelir seviyesi 2012 yılından itibaren bu zamana kadar 130 milyon dolardan 696 milyon dolara çıkmıştır ve bu yükseliş hala devam etmektedir. Dünya genelinde en iyi oyuncuların kazandığı paralar ise dudak uçuklatıcı cinsten yukarıda da bahsettiğim gibi eSpor da Koreli üstünlüğü gerçekten ağır basıyor ve şimdi kazandıkları paralara bakalım.

Oyuncu adı Faker olan Güney Koreli oyuncu Lee, Sang Hyeok $896,596.98 dolar gibi yüksek paralar kazanmış bir oyuncu ve bunun gibi birçok örnekler ile devam ediyor. Ülkemizde HolyPhoenix oyuncu ismi ile oynayan Anıl Işık ise $31,334.98 para kazanmış durumda.

Ekonomisi kısaca yukarıda bahsettiğim gibi devam ediyor ama bu işin geleceğine gelirsek son dönemlerde yatırımcılar, girişimciler ve yukarıda belirttiğim takımlar bu alanda büyük yatırımlar yaparak yeni oyuncular yetiştiriyor. Oyuncular için game housing denilen antreman odaları kuruluyor ve bu sayede yeteneklerini geliştiren oyuncular hem kendileri kazanıyor hemde yatırımcıları. Fenerbahçe takımı ülkemizi Çin de temsil edecek ve bu sayede kendini Asya’da da tanıtmış olacak sanırım bu işi futbol ile yapması daha zordur.

Ünlü girişimci Elon Musk‘a ait OpenAI bile bu alanda programlanmış ve yapay zeka ile gerçek oyunculara karşı mücadele ediyor. Son olarak eSpor sektörü büyümeye devam ediyor uyanık girişimciler ve yatırımcılar bu alana yönelmeye şimdiden başladı bile eğer yatırım yapma planlarınız varsa ve dijital dünyadan anlıyorsanız bence kesinlikle bu alanda şansınızı denemelisiniz.

Referanslar ;

  • 5mid.com/espor-nedir
  • www.forbes.com/sites/simonconstable/2017/08/14/how-esports-will-win-the-future-and-so-will-activision/#6b9342197fe7
  • www.bbc.co.uk/newsround/37773832
  • www.e-sporturkiye.com/haber/lol/turkiye-de-ve-dunya-da-lol-oyunculari-ne-kadar-kazaniyor
  • Webrazzi
Yazımızı Beğendiniz mi?
Önceki İçerikRAW Yazdırma (RAW Printing) Nedir
Sonraki İçerikElektrik ve Elektronik Mühendisliği Taban Puanları
Kürşat Kılıç

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Maden Mühendisliği(İngilizce) mezunuyum. Bilim,teknoloji ve mühendisliğe her alanda meraklıyım.Mühendis Beyinler sayfasına ağırlıklı olarak yabancı popüler bilim sayfalarından Türkçe’ye çeviri yaparak içerik kazandırıyorum.

Düşünceleriniz Nedir?

Lütfen yorumunuzu buraya yazınız.
Lütfen isminizi buraya yazını.